مانع‌تراشی‌های نظام مهندسی برای فعالان بخش معدن

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹

فعالان بخش معدن به خصوص بخش خصوصی، انتظار دارند سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان یک تشکل و سازمان حامی فعالان این بخش، گلایه‌ها و درد‌دل‌هایشان را به گوش مسوولان برساند، اما متاسفانه قوانین موجود در سازمان نظام مهندسی معدن به تعبیر فعالان معدنی دست و پاگیر است و امروز معدنکاران علاوه بر مشکلاتی که با برخی از سازمان‌های دولتی دارند با سازمان نظام مهندسی معدن نیز در تقابل هستند. رییس خانه معدن استان زنجان درباره وظایف و قوانین سازمان نظام مهندسی معدن در قبال این بخش اظهار کرد: در رابطه با قوانین سازمان نظام مهندسی معدن واقعیت این است که این قوانین نه‌تنها موانع موجود بر سر راه معدنکاران را برنداشته بلکه مشکلاتی دیگر را برای فعالان این بخش ایجاد کرده است.

شهرام کدخدایی ادامه داد: متاسفانه برای حل این مشکل هیچ پیشرفتی دیده نمی‌شود و معدنکاران علاوه بر مشکلاتی که با برخی سازمان‌های دولتی دارند از سوی دیگر با قوانین سازمان نظام مهندسی گرفتار شده‌اند. به گفته رییس خانه معدن استان زنجان، تشکل‌های معدنی همچون سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن و... تنها به این دلیل تشکیل می‌شوند که مشکلات فعالان معدنی را به گوش مسوولان برسانند، اما سازمان نظام مهندسی معدن در این میان نه‌تنها گوشی برای شنیدن درد دل فعالان بخش معدنی ندارد بلکه با قوانین و مقررات خودش موانع جدیدی را بر سر راه معدنکاران ایجاد می‌کند.

وی افزود: ما به عنوان یک تشکل معدنی پیشنهاد می‌کنیم سازمان نظام مهندسی معدن با انتخاب سازو‌کارهای مناسب به یاری بخش معدن بیاید تا فعالیت‌های معدنی با سرعت بیشتری انجام شود، زیرا تنها هدف ما تسریع فعالیت‌های معدنی و توسعه این بخش است.

کدخدایی تصریح کرد: اگر قوانینی در بخش معدن مانع انجام فعالیت‌های معدنی است باید با تدابیر لازم آنها را تغییر دهیم، نه آن که خودمان به عنوان یک تشکل معدنی قوانینی وضع کنیم که برای فعالان بخش معدن مشکل‌ساز شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر