ماجرای سهام کارگران چیست؟

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۰:۵۰:۳۷
کد خبر: ۳۱۲۰۵۷

از آنجایی که در اغلب کشورها، نخستین روز ماه مه که مصادف با یازدهمین روز اردیبهشت ماه در ایران است را به نام روز جهانی کارگر نامگذاری کرده‌اند. در روز‌های اخیر، خبری تیتر برخی از رسانه‌های داخلی شده است مبنی بر این‌ که کارگران ۵ میلیارد سهام ترجیحی گرفته‌اند. 

نبض  بورس| از آنجایی که در اغلب کشورها، نخستین روز ماه مه که مصادف با یازدهمین روز اردیبهشت ماه در ایران است را به نام روز جهانی کارگر نامگذاری کرده‌اند. در روز‌های اخیر، خبری تیتر برخی از رسانه‌های داخلی شده است مبنی بر این‌ که کارگران ۵ میلیارد سهام ترجیحی گرفته‌اند. 
ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی سازی کشور با اشاره به روز جهانی و هفته کار و کارگر از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ تن از کارگران خبر داد.
او اعلام کرد که تعداد پنج میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر کارگر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.
بازیان تاکید کرد که طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و همین‌طور، اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است که طبق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صددرصد اقساط و با مدت ۱۰ سال صورت می­‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.
سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور یادآور شد که تلاش دولت بر این است که از کارگران حمایت کند و به همین منظور، قصد دارد قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آن‌ها واگذار کند.

ارسال نظر