دور دنیا

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۶

روباتی با قابلیت تقلید از دست‌خط

ایسنا محققان کانادایی موفق به ساخت روبات نویسنده‌یی شدند که از قابلیت تقلید دست‌خط افراد برخوردار است. باتوجه به ماهیت شخصیتی دست‌خط هر انسان و حفظ مسایل امنیتی، به کمک این روبات پیشرفته می‌توان علاوه بر تشخیص نوع دست‌خط شخص، هر متنی را به‌طور کاملا خودکار به‌وسیله خودکار مخصوص نوشت.

برای استفاده از این روبات هوشمند لازم است ابتدا یک نسخه آنلاین از دست‌خط دراختیار روبات قرار گیرد، سپس روبات با تحلیل دست‌خط از نظر مواردی همچون سایز حروف، فاصله‌گذاری به‌طور دقیقی آماده تقلید دست‌خط موردنظر می‌شود. پس از مرحله شناسایی، روبات قادر است هر متنی را به کمک دست‌خط تشخیص داده شده، بنویسد. برای آغاز فرآیند نوشتن شخص باید مطلب خود را ابتدا تایپ کرده و نسخه دیجیتال آن را دراختیار روبات قرار دهد. همچنین کاربر قادر است دست‌خط خود را اصلاح کرده یا به کمک دست‌خط‌های معروف، متن موردعلاقه خود را به کمک روبات بنویسد. استفاده از این روش برای کسانی که به زیبایی نامه‌های خود اهمیت می‌دهند، بسیار مناسب است. همچنین به کمک این فناوری می‌توان به افراد معلول کمک کرد تا بدون محدودیت مطالب خود را بنویسند.


شارژ تلفن همراه با دمای بدن

مهر یکی از مشکلات همیشگی کار با اسمارت‌فون یا لپ‌تاپ‌ها را می‌توان در اتمام شارژ باتری آنها دانست اما با راه‌حل محققان کره‌جنوبی دیگر نگران این موضوع نباشید. گروهی از محققان کره‌یی با ساخت ژنراتور ترموالکتریک بر پایه فایبرگلاس که بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است، موفق به تولید برق از گرمای بدن شده‌اند. این فناوری جدید می‌تواند شیوه نوینی را برای تامین برق گجت‌ها عرضه کند. این گروه از محققان مفهوم و شیوه طراحی جدیدی را برای ساخت یک ژنراتور ترموالکتریک ارایه کرده‌اند که هدررفت انرژی گرمایی را به کمترین میزان و توان خروجی را به بالاترین میزان می‌رساند.


ساعت قدیمی با صفحه نمایش دیجیتالی

فارس «نیکسی» یک ساعت مدل قدیمی با صفحه نمایش دیجیتالی است که به‌طور خودکار تاریخ و زمان را تنظیم می‌کند. طراح این ساعت فرانک بوچ وارد است. این ساعت به شکل یک ساعت قدیمی و مدرن طراحی شده یعنی ظاهری قدیمی دارد اما صفحه نمایش اعداد آن به‌صورت دیجیتالی است. این ساعت دارای یک سیستم نمایش لوله‌یی همراه با یک مدار الکترونیکی است؛ درواقع 6لوله که روی پایه قرار گرفته‌اند اعداد ساعت، دقیقه و ثانیه را به شکل 12 یا 24ساعت نشان می‌دهد و به‌طور خودکار تاریخ و زمان را تنظیم می‌کند.

«نیکسی» با دست ساخته شده، شامل 350آیتم بوده که بزرگ‌ترین اندازه این مدل ساعت است؛ این ساعت در دو نوع یکی از فولاد و برنج و دیگری فولاد ضدزنگ و برنج براق در 12نسخه ساخته شده است.

قیمت این ساعت حدود 25هزار یورو است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر