جای خالی برندسازی در صنعت طلا و جواهر

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۴

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: هنوز نتوانسته‌ایم در صنعت طلا و جواهر برندسازی کنیم و تبلیغات مناسبی برای تولیدکنندگان خود داشته باشیم.

به گزارش فارس، عبادالله محمدولی، در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت، سنگ‌های قیمتی و صنایع وابسته بااشاره به رشد 25درصدی حضور شرکت‌ها و تولید‌کنندگان در این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه به‌دنبال آن است تا با تلفیق هنر و صنعت مشارکت 100درصدی تولید‌کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر را در سال‌های آتی به‌همراه داشته باشد و فرصت برندسازی در این صنعت را فراهم کند. وی گفت: صنعت طلا و جواهر به‌دلیل گردش بالای مالی، توانایی در جذب نیروی کار و ایجاد ارزش افزوده بالا می‌تواند درراستای توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

محمدولی، با بیان توانمندی‌های صنعت طلا و جواهر در ارتقای حوزه اقتصادی کشور، اظهار کرد: گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل 600میلیارد دلار و گردش مالی جواهر 700میلیارد دلار برآورد می‌شود. در این چارچوب، به‌دنبال آن هستیم که سهم 2.5 تا 5درصدی از این بازار را در طول 10سال آینده به‌دست آوریم.

وی معتقد است: در حوزه اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر در صنعت طلا، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می‌توانند بسیار تاثیرگذار قدم بردارند. محمدولی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم باید طی 5سال آینده 350هزار تا 500هزار نفر با همکاری دستگاه‌های مذکور وارد بازار طلا و جواهر شوند، درواقع این صنعت توان استفاده از این تعداد را دارد. رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی، توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیت‌های موجود دانست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر