اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۸

آغاز نمایشگاه‌های بهاره با تخفیف۱۰‌درصد

فارس رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بهاره مسکّنی موقت برای تامین مایحتاج مردم است، گفت: چهار کالای اساسی با تخفیف ۱۰‌درصدی از 6 اسفند در قالب نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود ولی معتقدیم فروش فوق‌العاده باید جایگزین نمایشگاه‌های فصلی شود. علی فاضلی در مورد آخرین وضعیت عرضه کالا و برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: مانند سال‌های قبل، نمایشگاه بهاره برای عرضه مایحتاج مردم در چهار نقطه پایتخت یعنی مناطق حکیمیه، بوستان‌ولایت، خاوران و پارک‌ارم برپا می‌شود. وی در مورد کیفیت محصولات ارایه‌شده در نمایشگاه‌های بهاره گفت: به‌دلیل شرایط برگزاری و کمبود فضای مناسب نمایشگاهی برندهای معتبر آن‌طور که بایدوشاید در نمایشگاه‌های بهاره حضور نمی‌یابند و معتقدیم به‌مرور فروش فوق‌العاده در اصناف باید پررنگ‌تر شود. رییس اتاق اصناف ایران در مورد مزیت‌های فروش فوق‌العاده گفت: در کشور ما فروش‌های فوق‌العاده چندان واقعی نیست و به‌طور عملیاتی اجرا نمی‌شود، باید سازوکار آن را تعریف کنیم که هم رونق در هر صنف ایجاد شود و هم مردم دسترسی آسان‌تر به کالاهای باکیفیت ارزان داشته باشند. نمایشگاه بهاره از تاریخ 6 تا 15اسفند به‌مدت 10روز برگزار می‌شود.


صادرات یک‌میلیارد‌دلاری نرم‌افزار طی 5‌سال

رییس هیات‌مدیره تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران از هدفگذاری صادرات یک‌میلیارد‌دلاری صادرات نرم افزار در یک‌دوره پنج‌ساله خبرداد و افزود: با وجود صادرات سالانه 400‌میلیون‌دلاری نرم‌افزار، صادرکنندگان با موانع و مشکلاتی از‌جمله عدم صدور پروانه صادراتی برای صادرکنندگان نرم‌افزار، تعیین ارزش و معافیت مالیاتی مواجه هستند. محمدرضا طلایی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از نیاز صنعت نرم‌افزار توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود، اظهار کرد: فناوری اطلاعات در جوامع پیشرفته امروزی به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشورهایی که از این فناوری در زمینه‌های مختلف اقتصاد و تجارت، بانکداری، انرژی، گردشگری و پزشکی استفاده می‌کنند، رشد مناسب اقتصادی به‌دست آورده‌اند اما در کشور ما بیش از دو‌دهه تجربه استفاده از فناوری اطلاعات کماکان شاهد افت‌و‌خیزهایی در این صنعت هستیم. وی با بیان اینکه درحال‌حاضر آمار صادرات این بخش به 400‌میلیون‌دلار رسیده است، تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت که متولی صادرات غیرنفتی کشور است طی سال‌های گذشته حمایت‌های لازم را از این بخش داشته اما سازمان‌هایی مانند گمرکات و سازمان امور مالیاتی با روش‌های صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان که صادرات نرم‌افزار نیز از زیرمجموعه‌های آن به‌حساب می‌آید آشنایی لازم را ندارند و سازوکارهای لازم برای صادرات این‌گونه محصولات و خدمات طراحی نشده است.

طلایی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی به‌دلیل عدم وجود پروانه صادراتی در پرونده‌های مالی صادرکنندگان نرم‌افزار، صادرات این گروه را نمی‌پذیرد و نسبت به اخذ مالیات از صادرات نرم‌افزار اقدام می‌کند که این امر موجبات بروز مشکلات فراوان جهت جمع‌آوری دقیق‌تر آمار صادرات نرم افزار شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر