خبر

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۴

دریافت نخستین قسط توافق آذر با یک هفته تاخیر

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: ۷۰۰میلیون دلاری که بنا بود طبق آخرین توافق ژنو هر ماه به حساب ایران واریز شود به‌زودی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت. به‌گزارش تسنیم، ولی‌الله سیف در مورد اقساط ماهانه 700‌میلیون دلاری که در توافقات سوم آذر بنا شد هر ماه از پول‌های بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد، گفت: این کار در شرف هماهنگی و واریز است و بنابه‌دلیل خاصی بانک مرکزی ترجیح داده است که این پول با یک هفته تاخیر دریافت شود. وی در مورد علت تاخیر در دریافت 700‌میلیون دلار اول طبق آخرین توافق ژنو گفت: به‌خاطر برخی تبدیلات ارزی که به‌نفع بانک مرکزی است تصمیم گرفتیم این پول با تاخیر یک‌هفته‌یی واریز شود.


اول تا ۱۵ دی‌ مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده فصل پاییز از اول تا ۱۵دی است، گفت: عدم ارایه اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر ابطال بخشودگی قانونی مالیات، موجب جریمه نیز می‌شود. به‌گزارش فارس، علیرضا طاری‌بخش، معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده فصل پاییز از اول تا ۱۵ دی است، گفت: عدم ارایه اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر ابطال بخشودگی قانونی مالیات، موجب جریمه نیز می‌شود. به‌گفته او؛ به موجب ماده 8 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده اشخاصی که به عرضه کالا و ارایه خدمات و واردات و صادرات آنها مبادرت می‌کنند، به‌عنوان مودی محسوب و مشمول مقررات قانون مالیات بر ارزش‌افزوده خواهد بود و همچنین مکلف هستند، مالیات موضوع این قانون را در تاریخ تعلق مالیات محاسبه و از طرف دیگر معامله وصول و براساس مقررات ماده 21 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به دولت پرداخت کنند. طاری‌بخش افزود: مطابق حکم ماده 21 قانون مودیان مکلفند اظهارنامه هر دوره مالیاتی را طبق نمونه سازمان امور مالیاتی کشور تنظیم و حداکثر ظرف مدت 15روز از تاریخ انقضای هر دوره با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش‌افزوده به نشانی www. evat. ir تسلیم و مالیات متعلق به دوره را پس از کسر مالیات‌هایی که طبق مقررات این قانون پرداخت کرده‌اند و قابل کسر است، در مهلت مذکور به حساب‌های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براین اساس مهلت تسلیم اظهارنامه دوره سوم یعنی سه ماهه مهر و آبان و آذر سال جاری حداکثر تا روز دوشنبه مورخ 15دی‌ماه93 خواهد بود. لذا از مودیان محترم تقاضا می‌شود، نسبت به تسلیم اظهارنامه دوره مذکور متضمن پرداخت مالیات اقدام کنند تا مشمول جرایم مقرر در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده نشوند.


تامین کارگران موجب

کاهش بیکاری و افزایش تولید

دبیرکل کانون‌عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: اگر دولت به‌دنبال کاهش نرخ بیکاری، بالا بردن رفاه عمومی و افزایش تولید است، باید نیروی کار خود را تامین کند. به‌گزارش ایسنا، رحمت‌الله پورموسی، درباره بسته پیشنهادی دستمزد کارگران گفت: هر سال وزارت کار در قالب نامه‌یی به گروه‌های کارگری موضوع افزایش درصد دستمزد، رقم آن یا تلفیقی از رقم و ‌درصد افزایش مزد را پیگیری و بررسی می‌کند، این فرم‌ها به استان‌ها و به‌دنبال آن به تشکل‌های کارگری و زیرمجموعه‌های آن ارسال می‌شود و پس از جمع‌بندی نظارت به ادارات کل استانی ارسال و در نهایت به وزارت کار منعکس می‌شود.

وی با اشاره به اعلام موافقت کارفرمایان با افزایش 14 تا 17‌درصدی دستمزد کارگران افزود: رقم 14‌درصدی که در بودجه دولت پیش‌بینی شده مربوط به کارکنان دولت بوده و طبعا نمی‌تواند پاسخگوی معیشت کارکنان دولت باشد چه برسد به اینکه در مورد کارگران اعمال شود. این فعال کارگری با بیان اینکه دستمزد کارگران در قالب چانه‌زنی میان کارگران و کارفرمایان و با حضور دولت تعیین می‌شود، افزود: نمایندگان کارگری معتقدند که در بحث تعیین دستمزد باید واقعیت‌های زندگی کارگران مدنظر قرار بگیرد و هزینه‌های معمول و ملزومات زندگی یک خانوار کارگری اعم از هزینه اجاره‌بهای مسکن و اقلام عمده مصرفی آنها با دستمزدی که قرار است تعیین شود، مطابقت داده شود.


کاهش 100‌هزار نفری شمار مقرری‌بگیران بیکاری

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه امسال تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از حدود 215‌هزار نفر به حدود 160 تا 170‌هزار نفر رسیده است، درباره مدت دریافت این مقرری گفت: این رقم باتوجه به شاخص‌هایی چون تاهل و تجرد و میزان سابقه از 12 تا 50 ماه متفاوت است. به‌گزارش ایسنا، محمدحسن زدا، با بیان اینکه از سه‌ماهه چهارم سال گذشته شاهد کاهش روند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هستیم گفت: این موضوع می‌تواند تحلیل‌های متفاوتی داشته باشد که برعهده جامعه‌شناسان است. وی افزود: اکنون تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از حدود 215‌هزار نفر به حدود 160 تا 170‌هزار نفر رسیده است. زدا درباره ضوابط جدید پرداخت کارانه بیکاری گفت: این ضوابط جدید مربوط به پرسنل سازمان است و براساس آن تیم‌هایی شامل نمایندگان تامین اجتماعی و ادارات کار برای رصد وضعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری تشکیل می‌شود تا افرادی که واقعا باید از این حق استفاده کنند و هنوز مشغول به ‌کار نشده‌اند را شناسایی کنیم.

وی درباره مدت دریافت این مقرری گفت: این رقم باتوجه به شاخص‌هایی چون تاهل و تجرد و میزان سابقه از 12 تا 50 ماه متفاوت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر