گلایه شدید مردم سیستان‌وبلوچستان: ما را جزء آدم حساب نمی‌کنند!

۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ۲۰:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۳۲۲
گلایه شدید مردم سیستان‌وبلوچستان: ما را جزء آدم حساب نمی‌کنند!

روزنامه اعتماد به نقل از یکی از شهروندان نوشت: «وضعیت اینجا را نمی‌دانم چطور توصیف کنم. اینجا ما را جزو آدم حساب نمی‌کنند. راه‌های ارتباطی روستاها بسته و مواد غذایی کم است و گاز هم نداریم. اینجا شب‌ها برخی مردم به خاطر بلایی که سرشان آمده، گریه می‌کنند و نمی‌توانند بخوابند.»

روزنامه اعتماد گزارشی از وضعیت بحرانی مردم استان سیستان و بلوچستان دارد.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

یکی از اهالی شهرستان دشتیاری که زنی جوان است در مورد وضعیت بحرانی این منطقه می‌گوید: «شب حادثه خواب بودیم که بارندگی‌ها شروع شد. بعد هم آب وارد خانه‌مان شد و چون دیوارهای خانه‌مان از گل ساخته شده همه خراب شد و تمام اسباب اثاثیه‌مان را آب برد. من و همسرم دو فرزند دوقلوی‌مان را سریع بغل کردیم و بالای تپه رفتیم. بیشتر از 10روز است که در وضعیت بدی به سر می‌بریم. در خیمه (چادر) هستیم، اما هیچ امکاناتی نداریم. خورد و خوراک ما و اهالی منطقه دشتیاری از شهرهای مختلف بلوچستان توسط سوخت‌بران تامین می‌شود.»

یکی دیگر از شهروندان نیز می‌گوید: «وضعیت اینجا را نمی‌دانم چطور توصیف کنم. اینجا ما را جزو آدم حساب نمی‌کنند. راه‌های ارتباطی روستاها بسته و مواد غذایی کم است و گاز هم نداریم. اینجا شب‌ها برخی مردم به خاطر بلایی که سرشان آمده، گریه می‌کنند و نمی‌توانند بخوابند.»«علی اوسط‌هاشمی»، استاندار اسبق سیستان و بلوچستان در مورد وقوع سیلاب می‌گوید: «آنچه در فضای مجازی در مورد سیلاب انعکاس دارد، فراتر از آنی است که صدا و سیما پوشش می‌دهد. هر چند به این مهم دیر پرداخت شده است، اما در حال حاضر با تاکیدی که صورت گرفته باید خدمات‌رسانی در میدان بهتر خودش را نشان دهد.

آثار این مهم را هم باید خود مردم این منطقه احساس کنند، ولی یک جریان مردمی در جهت کمک به این قشر از اقشار جامعه نیز می‌تواند کمک‌رسان باشد. ستادهای انتخاباتی که شور به پا کرده و این همه مردم را ترغیب می‌کردند خوب است که ظرفیت ایجاد کنند و از همین زمینه‌ها برای یاری رساندن به مردم کمک بگیرند. اگر شعار مردمی است، مردم همین اقشار آسیب‌خورده هستند که می‌بینید. بهتر است ستادهایی که برای انتخابات فعال بود در راستای یاری رساندن به مردم دوباره فعال شود، چون آسیب به‌ شدت بالاست.

ارسال نظر