۱۶ شهرستان سيستان و بلوچستان تحت تاثير سيلاب

۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۰۱:۴۳:۳۳
کد خبر: ۳۰۸۱۶۴

رييس بخش زلزله مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با بيان اينكه در سيل استان سيستان و بلوچستان، ۱۶ شهرستان تحت تاثير قرار گرفتند، گفت: در اين استان از سال ۹۱ رخدادهاي سيلابي ديگري نيز به ثبت رسيده است.

رييس بخش زلزله مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با بيان اينكه در سيل استان سيستان و بلوچستان، ۱۶ شهرستان تحت تاثير قرار گرفتند، گفت: در اين استان از سال ۹۱ رخدادهاي سيلابي ديگري نيز به ثبت رسيده است.
علي بيت‌اللهي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: با بارش باران از روز ۷ اسفند در پهنه وسيعي از استان سيستان و بلوچستان و تشديد آن در روزهاي بعد با حجم بارندگي تا ۲۸۰ ميلي‌متر، آب‌گرفتگي‌هاي گسترده و سيلاب، ۶ شهرستان و هزار و ۹۴۷ روستا را در اين استان تحت تاثير قرار داد.
به گفته وي، ۱۶ شهر استان سيستان و بلوچستان تحت تاثير اين سيل قرار گرفته‌اند كه شامل شهرستان‌هاي نيك‌شهر، قصرقند، دشتياري، چابهار، كنارك، خاش، سيب و سوران، فنوج، ايرانشهر، ميرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نيمروز، سرباز و مهرستان مي‌شود.
بيت‌اللهي با بيان اينكه تعداد هزار و ۹۴۷ روستا از اين سيل خسارت ديدند، اظهار كرد: چابهار با ۴۸۰ و نيكشهر با ۳۳۰ روستا بيشترين تعداد روستاهاي خسارت ديده را داشتند و همچنين انسداد راه دسترسي به ۱۷۸ روستا نيز گزارش شده است. علاوه بر آن حدود ۸۰۰ واحد مسكوني در اين سيل آسيب ديدند.
او بيشترين حجم خسارت‌ها را در شهرستان‌هاي قصرقند، پيرسهراب و بخش مركزي چابهار و دشتياري عنوان كرد و يادآور شد: ۲ هزار كيلومتر راه و بيش از ۲۰۰ دستگاه پل در اين سيل آسيب ديدند و ۲۵ محور اصلي و فرعي نيز مسدود شد
وي خسارت به تاسيسات آبي ۶۵ روستا در حوزه شهرستان دشتياري، منطقه پلان، تلنگ و پيرسهراب را از ديگر خسارات سيل استان سيستان و بلوچستان دانست و ادامه داد: طبق برآوردهاي انجام شده ۱۷۶ روستا دچار مشكل و قطعي آب شدند و اين در حالي است كه ارايه خدمات آبرساني در ۲۴۱ روستا به دليل وقوع سيلاب سهمگين دچار اختلال شد.
وي با اشاره به سابقه سيل‌خيزي اين منطقه، گفت: علاوه بر سيلاب اسفند ماه ۱۴۰۲، تابستان سال گذشته و وقوع سيل ناشي از بارندگي‌هاي سامانه مونسون در سيستان و بلوچستان، سيل دي سال ۱۳۹۸ سيستان و بلوچستان، سيل دي سال ۱۳۹۵، سيل اسفند سال ۱۳۹۳ و سيل آذر سال ۱۳۹۱ از ديگر رخدادهاي سيلابي در اين استان به شمار مي‌رود.

ارسال نظر