فروش فوق‌العاده 38 هزار واحد صنفي

۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۰۲:۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۰۸۱۸۴

شب عيد امسال 38 هزار واحد صنفي درخواست فروش فوق‌العاده داده‌اند تا شايد بازار تكاني بخورد. البته در كنار آن اتاق اصناف، برنامه فروش اعتباري 20 ميليوني را هم كليد زده است تا بازار روي رونق را ببيند.

شب عيد امسال 38 هزار واحد صنفي درخواست فروش فوق‌العاده داده‌اند تا شايد بازار تكاني بخورد. البته در كنار آن اتاق اصناف، برنامه فروش اعتباري 20 ميليوني را هم كليد زده است تا بازار روي رونق را ببيند.
طبق اعلام اتاق اصناف، امسال، كمي متفاوت از سال‌هاي قبل، طرح‌هاي سه گانه‌اي را براي مديريت بازار عيد نوروز و ماه رمضان در سراسر كشور در نظرگرفته شده است.
طرح اول مربوط به فروش فوق‌العاده است. تاكنون حدود ۳۸ هزار واحد صنفي، بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني و با مجوزي كه اتحاديه‌ها و اتاق‌هاي اصناف به واحدهاي صنفي ارايه مي‌دهند، براي دريافت مجوز فروش فوق‌العاده ثبت‌نام كرده‌اند. به باور مهدي اميدوار عضو و سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران، ميزان از استقبال كسب و كارها از فروش فوق‌العاده، نويد بخش بازاري خوب با قيمت مناسب و با كيفيت براي واحدهاي صنفي است و مردم مي‌توانند كالاي با كيفيت را با قيمت مناسب در واحدهاي صنفي تهيه كنند. 
طرح دوم مربوط به همكاري وزارت صمت، اتاق اصناف ايران، و بانك تجارت است. او افزود: در طرح عيد تا عيد هم با همكاري وزارت صمت، اتاق اصناف ايران، و بانك تجارت اجرا مي‌شود. بنابراين واحدهاي صنفي به بانك تجارت مراجعه كرده و اپليكيشن مربوطه يا دستگاه پز اندرويدي را تامين كنند. مردم نيز ضمن اعتبارسنجي از سوي بانك، كارت اعتباري به مبلغ ۲۰ ميليون تومان را تهيه كرده و مي‌توانند تا روز عيد فطر از اين واحدهاي صنفي خريد كنند و ۵ ارديبهشت توسط بانك با واحدهاي صنفي تسويه مي‌شود. تا امروز ۱۰۰ هزار كارت اعتباري ۲۰ ميليون توماني از بانك تجارت دريافت شده است. طبق اعلام اتاق اصناف در طرح عيد تا عيد، لوازمي همچون كيف و كفش، پوشاك، كالاي اساسي، لوازم خانگي و … عرضه مي‌شود. طرح سوم در مورد نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم است. اميدوار اعلام كرد: نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم نيز با همكاري سازمان‌هاي صمت و با مديريت اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌ها برگزار مي‌شود. يكي از كارهاي خوبي كه امسال انجام شده است اين كه، مجوز برگزاري نمايشگاه و نظارت آن فقط به اتاق‌هاي اصناف داده شد و همين موجب افزايش كيفيت و كاهش قيمت كالا در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم خواهد بود. حدود ۳۸۰ نمايشگاه بهاره از اول اسفند برنامه‌ريزي شده است و هر كدام حدود يك هفته برپا بوده است. ميزان تخفيف قيمت كالا در اين نمايشگاه‌ها بين ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است و با نظارت اتحاديه‌ها گاهی تخفيف‌هاي بيشتري هم اعمال شده است. اين نمايشگاه‌ها حول محور كالاي اساسي، كيف و كفش، پوشاك، ميوه و تره بار، گوشت و مواد پروتئيني برپا شده است.  طبق اعلام اتاق اصناف ايران نظارت‌ها بر عملكرد واحدهاي صنفي تشديد خواهد شد. برهمين اساس هم ۱۵۰۰ بازرس در ۴۰۰ اتاق اصناف به صورت دو شيفت مشغول به كار هستند.به علاوه بر اساس بند (ط) ماده ۳۰، اتحاديه‌ها نيز مجاز هستند از بازرسان خود براي نظارت بر بازار استفاده كنند. گذشته از اين گشت‌هاي مشترك با سازمان‌هاي صمت، تعزيرات و دستگاه‌هاي مربوطه برگزار خواهد شد. به غير از گشت‌هاي نظارت، مردم با تلفن‌هاي بازرسي اتاق اصناف يا سامانه ۱۲۴ هم مي‌توانند شكايت خود را ثبت كنند. همچنين در مال‌ها و پاساژهاي بزرگ و ميادين شهري نيز نقاطي مشخص شده است كه مردم براي شكايت مي‌توانند مراجعه كنند.

ارسال نظر