به‌هم ريختگي بازارخودرو در شب عيد

۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۰۱:۲۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۵۳۰

فروشندگان خودرو مي‌گويند پيش بيني مي‌شد بازار شب عيد پررونقي را داشته باشيم اما روند صعودي قيمت دلار به همراه كندي در صدور فاكتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار كاهش پيدا كند. معاملات به صفر رسيده و همه دست از فروش كشيده‌اند تا زيان بيشتري را از محل فروش خودرو تجربه نكنند.

فروشندگان خودرو مي‌گويند پيش بيني مي‌شد بازار شب عيد پررونقي را داشته باشيم اما روند صعودي قيمت دلار به همراه كندي در صدور فاكتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار كاهش پيدا كند. معاملات به صفر رسيده و همه دست از فروش كشيده‌اند تا زيان بيشتري را از محل فروش خودرو تجربه نكنند. در اين شرايط كسي كه متقاضي خريد خودرو است با سرگرداني در بازار نمي‌تواند محصول مورد نياز خود را خريداري كند. هركس قيمت نجومي را براي خودروها اعلام مي‌كند كه اين رقم با قيمت‌هاي يك ماه گذشته تفاوت قابل توجهي دارد. به اعتقاد فروشندگان خودرو توقع بر اين بود تا بازار شب عيد پررونقي داشته باشيم اما متاسفانه روند صعودي قيمت دلار به همراه كندي در صدور فاكتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار كاهش پيدا كند و خريداران به سختي بتوانند محصول مورد نياز خود را تهيه كنند.
 جالب اينجاست اگر كسي بخواهد خودرويي خريداري كند با پاسخ منفي فروشندگان روبرو مي‌شود و حتي در برخي از موارد خودروها از شهرستان راهي تهران مي‌شود تا در اختيار متقاضيان قرار گيرد. فروشندگان خودرو مي‌گويند خودرو در بازار كم است خريدار به خاطر تغييرات نرخ تورم و روند صعودي دلار مي‌خواهد نقدينگي خود را به خودرو تبديل كند از طرفي فروشنده نيز نگران زيان خود از محل فروش خودرو است. صبر مي‌كند به اين اميد در سال آينده سود بيشتري را در معامله كسب كند. روي هم رفته بازار خودرو در شب عيد شاهد هيچ رونق معامله‌اي نيست و در حالت انتظار قرار دارد. از آن طرف قيمتها نيز مدام رقم‌هاي نجومي را ثبت مي‌كنند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد قيمت خودروهاي داخلي و مونتاژي در دو هفته اخير رشد 5 تا 6 درصدي را تجربه كرده است به نحوي كه خودرو دنا توربو اتوماتيك كه يك ماه گذشته به 930 ميليون تومان رسيده بود، امروز قيمت 970 ميليون تومان را براي خود ثبت كرده است. پژو 207 اتوماتيك با سقف پانوراما نيز با افزايش 60 ميليون توماني به قيمت 980 ميليون رسيده است.

ارسال نظر