بارش‌ها تا پايان هفته ادامه دارد

هشدار بارش برف و يخ‌زدگي در پايتخت

۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - ۰۲:۳۶:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۲۳۹

در حالي كه بنا به اعلام سازمان هواشناسي، بارش برف و باران و كاهش دما در استان تهران تا پايان هفته ادامه دارد، معاون فرماندار تهران ضمن هشدار دادن در خصوص تداوم بارش برف و احتمال يخ‌زدگي در برخي مناطق پايتخت از شهروندان تهراني خواست ضمن صرفه‌جويي، مصرف حامل‌هاي انرژي را مديريت كنند.

گروه راه و شهرسازي|

در حالي كه بنا به اعلام سازمان هواشناسي، بارش برف و باران و كاهش دما در استان تهران تا پايان هفته ادامه دارد، معاون فرماندار تهران ضمن هشدار دادن در خصوص تداوم بارش برف و احتمال يخ‌زدگي در برخي مناطق پايتخت از شهروندان تهراني خواست ضمن صرفه‌جويي، مصرف حامل‌هاي انرژي را مديريت كنند. سعيد بشيري، معاون فرماندار تهران روز يكشنبه با اشاره به بارش برف در ارتفاعات تهران و احتمال يخ‌زدگي افزود: از امروز تا سه‌شنبه ۱۲ اسفند در سطح شهر تهران به ويژه ارتفاعات واريش و امامزاده داود(ع)، بارش باران، بارش برف، وزش باد شديد گاهي خيلي شديد، مه گرفتگي، كاهش ديد، كاهش محسوس دما، كولاك، احتمال لغزش سنگ و وقوع بهمن در ارتفاعات، اختلال در تردد در جاده‌هاي كوهستاني، امكان سيلابي شدن مسيل‌ها و طغيان رودخانه‌ها، آبگرفتگي و يخ زدگي تاسيسات و لوله‌هاي آبرساني پيش بيني شده است. به گزارش ايرنا، وي اظهار كرد: به هموطنان به ويژه ساكنين مناطق مورد اشاره، توصيه مي‌شود ضمن پرهيز از سفرهاي غيرضروري به ويژه در گردنه‌هاي برف گير، پرهيز از كوهنوردي، مجهز بودن خودروها به وسايل زمستاني در مناطق سردسير، از توقف و تردد در حاشيه رودخانه و مسيل‌ها در اين مدت، خودداري كنند.

معاون هماهنگي امور عمراني فرماندار تهران با تاكيد بر ضرورت حفظ آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي و امداد رسان، به شهروندان تهراني نيز توصيه كرد الگوي صحيح را در مصرف حامل‌هاي انرژي رعايت كنند. بشيري اضافه كرد: مطابق هماهنگي‌ها دستگاه‌هاي اجرايي و امدادي آمادگي كامل را براي خدمات رساني داشته باشند و وضعيت معابر نيز توسط دوربين‌هاي سازمان ترافيك تهران و سطح شهر نيز توسط دوربين‌هاي نظارت تصويري ويژه برف مركز EOC سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران رصد مي‌شود.

 

بارش باران و برف در تهران تا پايان هفته

در اين حال، اداره كل هواشناسي استان تهران از تداوم بارش باران و برف در تهران، يخبندان سطح زمين و تداوم هواي سرد تا پايان هفته خبر داد. به گزارش ايسنا، براساس بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي و تحليل الگوهاي همديدي، تا روز چهارشنبه (۹ اسفند) آسماني نيمه ابري تا ابري در بعضي ساعات وزش باد شديد به همراه بارش باران و برف همچنين احتمال رگبار و رعد و برق و در نواحي مستعد بارش تگرگ، گاهي مه و محدوديت ديد، در ارتفاعات با كولاك برف و احتمال ريزش بهمن پيش‌بيني مي‌شود. همچنين طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه (۸ و ۹ اسفند) از شدت بارش‌ها كاسته شده و احتمال رخداد بارش‌هاي رگباري دور از انتظار نيست. همچنين كاهش محسوس دما و يخبندان سطح زمين و ماندگاري هواي سرد تا پايان هفته در سطح استان ادامه خواهد داشت. براساس اعلام اداره كل هواشناسي استان تهران، روز سه‌شنبه (۸ اسفند) آسمان تهران ابري در بعضي ساعت‌ها بارش باران و برف، همراه با مه رقيق و گاهي و وزش باد پيش‌بيني شده است. بيشينه دما در اين روز ۴ و كمينه دما ۱- درجه سانتيگراد پيش‌بيني شده است.

 

رصد وضعيت معابر پايتخت

دراين حال، مديركل خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه تاكنون مشكلي گزارش نشده است، گفت: معابر شهر رصد مي‌شود تا هرجا نياز به شن‌پاشي باشد، سريعا اقدام شود. به گزارش ايلنا، عليرضا جعفري، مديركل خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه در مناطق شمالي شاهد بارش برف هستيم، بيان كرد: نيروهاي خدمات شهري براي ارايه خدمات آماده مي‌باشند و در حال فعاليت هستند. وي با بيان اينكه در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و بخشي از محدوده بالاي منطقه ۲۲ شاهد بارش برف هستيم، افزود: تا بدين لحظه مشكلي مخابره نشده است. هماهنگي لازم صورت گرفته است و مركز كنترل ترافيك با دوربين‌ها در حال رصد سطح شهر مي‌باشد. ضمن اينكه در نواحي پربارش نيروهاي خدمات شهري با رصد معابر فرعي شرايط را گزارش مي‌دهند تا هر مكاني كه نياز به شن‌پاشي داشته باشد، شن‌ پاشي انجام شود. به‌طوري كه تاكنون در چندين محور در محدوده مناطق ۱، ۲ و ۵ كه نياز به شن‌پاشي داشته‌اند، شن‌پاشي انجام شده است. او ادامه داد: از نظر تردد هم هيچ مشكلي گزارش نشده و تردد روان ‌است. البته هميشه در زمان بارش يك مقدار كندي حركت وجود دارد. از نظر آبگرفتگي نيز تاكنون مشكلي گزارش نشده است.

 

عمليات برف‌روبي در شمال پايتخت

نيروهاي برف‌روب شهرداري منطقه يك اما از شنبه شب با بارگيري و تجهيز ماشين‌آلات آماده عمليات برف روبي شدند و از صبح ديروز با بارش برف در معابر اصلي و بزرگراهي فعاليت خود را آغاز كردند. سيد مهدي صباغ شهردار منطقه يك درباره عمليات رصد و پايش معابر گفت: با آغاز بارش برف از صبح يكشنبه عمليات شن پاشي معابر اصلي در حال انجام است و تردد وسايل نقليه بدون مشكل انجام مي‌شود. او افزود: ۵۰۰ نيروي برف روب و خدمات شهري مستقر در ۲۶ سايت منطقه آماده باش بودند تا به محض شروع بارش‌ها كار خود را آغاز كنند.

ارسال نظر