کارت قرمز فغانی به ستاره عراق تایید شد؟

۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۱۲:۵۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۶۷۰
کارت قرمز فغانی به ستاره عراق تایید شد؟

وب‌سایت مشهور اتلتیک مقاله‌ای درباره اخراج ایمن حسین ستاره عراق توسط علیرضا فغانی نوشته است. اخراجی سختگیرانه که توجیه قانونی دارد.

تیم‌های ملی فوتبال عراق و اردن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز دوشنبه ۹ بهمن به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۳ بر ۲ تیم اردن به پایان رسید.

به گزارش خبرورزشی، قضاوت این بازی بر عهده علیرضا فغانی بود و او در نیمه دوم و در دقیقه ۷۶ پس از گلزنی آیمن حسین به او کارت زرد دوم نشان داد و مهاجم عراق را از زمین بازی اخراج کرد.

درهمین راستا وب‌سایت مشهور اتلتیک از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درخواست توضیح در مورد این کارت قرمز کرده است، اما هنوز جوابی دریافت نکرده است. در ماده ۱۲ طبق قوانین بازی IFAB که به "خطاها و رفتارهای نادرست" می‌پردازد مجازات‌های احتمالی برای "خوشحالی بعد گل" به تفصیل بیان می‌شود. قانون می‌گوید که "بازیکن در خوشحالی‌اش نباید زیاده‌روی کند و همچنین جشن‌های از قبل طراحی شده مطلوب نیست و نباید باعث اتلاف وقت بیش از حد شوند. ترک زمین بازی برای جشن گرفتن یک تخلف قطعی نیست، اما قانون توضیح می‌دهد که چگونه بازیکن باید به خاطر موارد زیر اخطار بگیرد، حتی اگر گل مردود اعلام شود:

*بالا رفتن از یک حصار محیطی؛ نزدیک شدن به تماشاگران به نحوی که باعث ایجاد مسائل ایمنی امنیتی شود.

*ژست نشان دادن یا رفتار تمسخرآمیز یا تحریک‌آمیز نسبت به تماشاگران حریف

*پوشاندن سر یا صورت با ماسک یا سایر موارد مشابه

*درآوردن پیراهن یا پوشاندن سر با پیراهن

یکی از مقوله‌هایی که می‌توان شادی گل حسین را به طور منطقی در آن طبقه‌بندی کرد "ژست نشان دادن یا رفتار تمسخرآمیز یا تحریک‌آمیز نسبت به تماشاگران حریف" است.

ارسال نظر