مشکل داغ شدن گوشی در آیفون ۱۶ به شکل سخت‌افزاری حل می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۳۱۶
مشکل داغ شدن گوشی در آیفون ۱۶ به شکل سخت‌افزاری حل می‌شود؟

پس از عرضه مدل‌های آیفون ۱۵ کاربران از داغ شدن بیش از حد آنها شکایت داشتند که اپل آن را از طریق نرم‌افزار برطرف کرد، اما شایعه شده که آیفون ۱۶ یک راه‌حل سخت‌افزاری برای این مشکل دارد.

بعضی از مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو ممکن بود به حدی داغی شوند که کاربر نتواند آنها را در دست نگه دارد، اما با انتشار به‌روزرسانی iOS ۱۷.۰.۳، این مشکل تا حدودی برطرف شد. اپل بهینه‌سازی ضعیف نرم‌افزار را عامل این مشکل خواند و یک ترمیم نرم‌افزاری منتشر کرد، اما خنک سازی موثرتر هم ممکن است کمک کند.

به گزارش ایسنا، آیفون ۱۵ در حال حاضر عرضه شده است و نمی‌تواند در اواسط چرخه عرضه خود، تغییر سخت‌افزاری داشته باشد، اما کاربری در شبکه ایکس به نام کسوتامی سان، مدعی شد اپل سرگرم کار روی راه‌حلی برای آیفون ۱۶ است. این شرکت می‌تواند برای انتقال بهتر حرارت، از یک خنک کننده گرافن و یک بدنه باتری فلزی استفاده کند.

آیفون به اندازه‌ای کوچک است که فضای زیادی برای یک خنک کننده ضخیم یا سنگین ندارد. گرافن یک ماده عالی برای یک خنک کننده است، زیرا رسانایی حرارتی آن ۱۰ برابر بیشتر از مس است.

آیفون، فن ندارد. بنابراین، حرارت باید از طریق قاب دستگاه با استفاده از انتقال حرارت غیرفعال، به هوا پراکنده شود. خنک‌کننده‌ها دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که از نام آن‌ها پیداست و با داشتن ارزش رسانایی گرمایی کارآمدتر نسبت به مواد پیرامون شان، گرما را از محدوده‌های ناخوشایند، حذف می‌کنند.

گرافن عملکرد بهتری نسبت به مکانیزم خنک‌کننده موجود دارد، بنابراین به آیفون اجازه می‌دهد تا با گرمای بیشتری به طور موثرتری مقابله کند. اپل راه‌های زیادی را برای خنک کردن آیفون بررسی کرده است، اما تغییر چندانی فراتر از استفاده از خنک‌کننده‌های مختلف نداشته است.

احتمال برطرف شدن مشکل داغی در آیفون ۱۶

مینگ چی‌کو، تحلیلگر برجسته اپل، اظهار کرده است که اپل ممکن است از محفظه‌های بخار در یک نقطه استفاده کند، در حالی که یک امتیاز انحصاری ثبت شده، به مگنت به عنوان راه‌حل اشاره می‌کند.

با این حال، این گزینه‌ها مقرون به صرفه بوده و نیاز به تغییرات اساسی در طراحی دارند. اگر شایعه صحت داشته باشد، گرافن ممکن است راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۶ باشد.

بر اساس گزارش اپل اینسایدر، کسوتامی یک افشاگر شناخته شده است و سابقه افشا‌های دقیق مانند قطعات یو‌اس‌بی‌سی برای آیفون ۱۵ را دارد، اما همچنین مواردی مانند پیش‌بینی کابل تاندربولت برای آیفون ۱۵ پرو را از دست داد.

 

ارسال نظر