بحرین جانب اسرائیل را گرفت

۱۴۰۲/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۶:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۱۶۸
بحرین جانب اسرائیل را گرفت

دولت بحرین عملکرد حماس را محکوم کرد.

در همین ارتباط نیز وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه‌ای شتابزده، حماس را مسئول تشدید درگیری‌های خطرناک عنوان کرده است.

به گزارش مهر، بحرین با محکوم کردن اسارت صهیونیست‌ها، همزمان از جامعه جهانی خواسته است تا برای جلوگیری از خشونت‌های منطقه‌ای به تحولات فلسطین ورود کند.

در مقابل، ‌اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، بحرین را تفاله عرب خواند و موضع گیری این کشور عربی را کم اهمیت عنوان کرد.

موضع گیری بحرین در حالی است که براساس گزارش‎‌ها، تا کنون شهادت ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن طی چهار روز اخیر به ثبت رسیده است و این آمار فاجعه بار ماهیت اهداف رژیم صهیونیستی را روشن می‌سازد. از سوی دیگر فیلمی منتشر شده که در آن مادری که فرزندش در بمباران صهیونیست‌ها شهید شده است، سراسیمه و گریان سراغش را می‌گیرد و می‌گوید در آغوشش گرسنه جان داده است.

همچنین اشغالگران جنایتکار یک محله را کاملاً بر سر ساکنانش ویران و از بمب فسفری سفید هم استفاده کردند. در ساعات بامدادی روز چهارشنبه، خبرنگار المیادین در غزه گزارش می‌دهد که آژیر خطر در شهرک‌های غزه به صدا درآمده و اوضاع بار دیگر ملتهب شده است.

گفته شده است که آثار تاریخی بسیاری از محله‌های غزه پس از یکسان شدن با خاک در نتیجه حملات مداوم اسرائیل از میان رفته است. خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی اشغالگران یک پایگاه مقاومت در غرب شهر خان یونس را هدف قرار دادند.

براساس گزارش‌ها، خانه پدر فرمانده القسام، محمد الضیف نیز هدف قرار گرفت و برادرش به شهادت رسید و هنوز اعضای خانواده او زیر آوار هستند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در ایست بازرسی حوره در شمال کرانه باختری زخمی شد.

همزمان وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیده است. طبق اعلام این وزارتخانه، ۴۶۰۰ نفر نیز بر اثر حملات کور رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

ارسال نظر