نتایج آزمون آموزگاری تا اوایل هفته جاری منتشر می‌شود

۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۰۱:۴۶:۲۵
کد خبر: ۲۱۵۳۶۰
نتایج آزمون آموزگاری تا اوایل هفته جاری منتشر می‌شود

اردیبهشت امسال آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگاری با ظرفیت جذب ۲۸ هزار نفری برگزار شد.این آزمون شامل دو مرحله آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی بود و حدود سه برابر ظرفیت از میان پذیرفته‌شدگان مرحله نخست که در آزمون کتبی قبول شده بودند برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شدند.

پیش از این زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری انتهای نیمه اول شهریور عنوان شده بود و هفته گذشته نیز سجاد صدیقی - مدیر پروژه آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش - گفته بود که نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان این آزمون به زودی اعلام می‌شود و علت تأخیر در اعلام نتایج تاکنون تأیید صحت فرایند آزمون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور بوده است اما علیرغم گذشت یک هفته همچنان نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگاری اعلام نشده است.

در همین راستا ستاد آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است گرچه وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از اتمام روند ارزیابی تکمیلی مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان را آغاز کرده است اما بنا به دلایلی از جمله بررسی وضعیت غائبان موجه، جوابیه‌های کمیسیون‌های پزشکی و وجود سهمیه‌های مختلف برای استخدام، با توجه به حساسیت امر گاهی بررسی نمرات به صورت دستی انجام و همین امر منجر به تأخیر در اعلام نتایج نهایی شده است. از این رو نتایج نهایی حداکثر تا اوایل هفته جاری منتشر می‌شود تا پذیرفته‌شدگان این آزمون در کلاس‌های درس ساماندهی شوند.

لازم به ذکر است فرایند ارزیابی تکمیلی در این آزمون استخدامی مبتنی بر ادبیات ارزیابی حرفه‌ای با درجه اعتبار بالا به‌نحوی برنامه‌ریزی شد که بتواند در گستره ملی جایگزین مصاحبه‌های سنتی جذب معلمان شود. با این هدف که بتواند بسترسازی لازم را برای احراز شایستگی‌های پایه و جذب معلمان با کیفیت فراهم کند و ضمن توجه جامع به مهارت و شایستگی معلمان، اسباب رشد و ارتقای آنان را در ابتدای خدمت فراهم کند.

 

ارسال نظر