تحریم‌های موشکی علیه ایران را حفظ می‌شود

۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۱۱:۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۲۶۸
تحریم‌های موشکی علیه ایران را حفظ می‌شود

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به اتحادیه اروپا نسبت به انجام و اتخاذ اقدامات تنش‌زا که قطعا مدیریت روابط فیمابین را پیچیده و بر روند همکاری‌ها از جمله در مذاکرات رفع تحریم‌ها اثر منفی خواهد گذاشت، هشدار داد‌.

به گزارش تجارت نیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی طی بیانیه ای تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که جمهوری اسلامی ایران به این اقدام غیرقانونی، تحریک آمیز و نقض آشکار تکالیف اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس وفق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل” به صورت مقتضی و در چارچوب حقوق خود ریل برجام پاسخ خواهد داد.

واکنش ایران به بیانیه اتحادیه اروپا

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

جمهوری اسلامی ایران، تصمیم اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی برای عدم انجام تعهدات خود در موعد سال هشتم برجامی را اقدامی غیرقانونی و مغایر با تعهدات آنها ذیل برجام و قطعنامه 2231 و عملی تنش‌زا و توام با سوءنیت می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج غیرقانونی آمریکا و باز وضع تحریم های ظالمانه، مطابق حقوق خود ذیل مواد 26 و 36 برجام، گام های جبرانی را اتخاذ کرد و این گام ها کاملا مطابق رویه های مندرج در برجام است.

بورل پس از دریافت نامه‌ای از تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای عنوان کرد: وزرای خارجه می‌گویند که ایران از سال ۲۰۱۹ به توافق پایبند نبوده و این مسئله از طریق سازوکار حل‌وفصل مشکلات برجام رفع نشده است.

وی ادامه داد: آن‌ها گفتند که نمی‌خواهند گام‌هایی در راستای رفع تحریم‌های بیشتر علیه ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ بردارند.

حفظ تحریم های موشکی علیه ایران

منابع اروپایی مدعی شده‌اند که استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی، احتمال ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه و همچنین محروم کردن ایران از منافع توافق هسته‌ای سه دلیل اروپا برای حفظ تحریم‌های موشک‌های بالیستیک علیه ایران است.

تروئیکای اروپایی نیز در بیانیه‌ای در رابطه با اقدام خود اعلام کردند: تعهد ما به یافتن راه‌حل دیپلماتیک همچنان باقی است. این تصمیم به معنای اعمال تحریم‌های بیشتر یا فعال کردن مکانیسم ماشه نیست. ما آماده‌ایم درصورتی که ایران به طور کامل تمامی تعهدات برجامی خود را اعمال کند، از تصمیم خود بازگردیم.

ارسال نظر