ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در استان فارس

۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ۰۳:۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۰۹۰
ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در استان فارس

سعیده ناصری|سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس در نشست خبری که همزمان با برگزاری تور فعالان رسانه‌ای استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک برگزار شد از ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در فارس، آغاز واگذاری شهرک دارویی بیضا در هفته دولت، ارایه 24نوع خدمات حمایتی به صنایع کوچک، اجرای 500میلیارد تومان طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان، افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز به 7500مترمکعب با اجرای دو طرح توسعه‌ای خبر داد.

همچنین فرایندهای اجرایی احداث نواحی صنعتی صنایع دستی و صنفی شیراز و ناحیه جویم پس از تصویب در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی فارس قرار گرفته تا با اجرای طرح‌های زیرساختی، آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذار شود.

ایشان افزود: ناحیه صنایع دستی شیراز که بستر لازم برای استقرار، فعالیت مشاغل، فعالیت های مرتبط با صنایع دستی و زمینه رشد وتوسعه این صنایع را فراهم می‌کند، از مصوبات سال ۱۳۸۶هیات وزیران بود که سال‌ها به علت نبود زمین مناسب، اجرایی نشده بود اما با حمایت‌ها و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، این ناحیه صنعتی به مساحت ۴۰هکتار درجلسه این هفته شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید. وی در ادامه با اشاره به انجام مراحل تملک زمین ناحیه صنعتی جویم در کمسیون ماده ۲۱ نیز گفت: این ناحیه صنعتی نیز در زمینی به مساحت ۳۲هکتار ایجاد می‌شود تا بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار صنعتی در شهرستان جویم که فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی بود، فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنفی شیراز با مساحت 97 با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خبرداد و گفت: مراحل تملک زمین و انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی انجام شده و فرآیندهای اجرایی در دست اقدام است تا بستر مناسبی برای استقرار صنوف تولیدی شیراز فراهم شود. هاشمی همچنین از برنامه این شرکت برای واگذاری اراضی در شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات اجرایی طرح‌های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار 520میلیارد ریال در حال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار 150میلیارد به پایان رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت 50درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت: این خط دومداره با اعتبار 170میلیارد ریال باظرفیت حدود 12مگاوات برق به طول 11کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قراردارد که با بهره‌برداری از آن برق این شهرک صنعتی تامین می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در زمینه تامین آب نیز به میزان 10لیتر برثانیه انشعاب آب از محل خط انتقال آب سد درودزن خریداری شده است وعملیات اجرایی خط انتقال آب از خط اصلی محل انشعاب تا شهرک صنعتی نیز در برنامه کاری قرارگرفته است.

 

ارسال نظر