سرقت لوله آب علت فرونشست بزرگراه آزادگان

۱۴۰۲/۰۵/۰۴ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۵۰۴

گروه راه و شهرسازی|

آنگونه که مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران دامنه سرقت از تاسیسات شهری به لوله‌های آب داخل زمین رسیده است. سرقت از تاسیسات شهری اگر چه منجر به اموال عمومی شهر می‌شود، اما همزمان منجر به ایجاد خسارت و حتی صدمه جانی به شهروندان نیز خواهد شد.

پس از برداشتن پیچ و مهره‌های یکی از پل‌های تازه تاسیس در غرب تهران که موجودیت و استحکام این پل را به خطر انداخته بود و ممکن بود جان شهروندان را نیز بستاند، حالا مشخص شده علت فرونشست زمین در بزرگراه آزادگان نیز ناشی از سرقت لوله‌های آب بوده است و این بزرگراه را برای مردم و شهروندان ناامن کرده است.

چمران در حاشیه برگزاری یکصدو شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرونشست بزرگراه آزادگان و تذکر یکی از اعضا در جلسه قبل گفت: فرونشست این بزرگراه با دیگر فرونشست‌ها متفاوت است چرا که فرونشست‌های دیگر به خاطر استفاده زیاد از آب‌های زیرزمینی است اما فرونشست بزرگراه آزادگان به خاطر سرقت لوله آب انجام شده است و این مساله سبب فرونشست این بزرگراه شده است. رییس شورای شهر تهران با اشاره به سرقت لوله‌های آب و سیم و کابل‌های برق گفت: متاسفانه پس از سرقت کابل‌های برق و دریچه‌های آب در سطح شهر، شاهد سرقت لوله‌های آب هستیم.

   تایید ضمنی شهرفروشی در دوره زاکانی

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که برخی از کارشناسان شهری ادعا دارند که بیشترین شهرفروشی در دوره مدیریت زاکانی نسبت به ادوار گذشته بوده و بیشتر شده است گفت: در این زمینه شهردار تهران آمار و ارقام را اعلام کردند و پاسخ لازم را دادند. البته شهرفروشی یک موضوعی است که در برخی از موارد قانون اجازه این مساله را داده است. اما در کل میزان شهرفروشی در دوره مدیریت فعلی با ادوار گذشته تفاوتی نداشته است. به گزارش «تعادل»، تایید ضمنی شهرفروشی توسط چمران از این نظر دارای اهمیت است که پیش از این، مسوولان شهرداری هر گونه شهرفروشی را انکار می‌کردند و افزایش درآمدهای شهرداری را به مواردی همچون مولدسازی اموال و... ربط می‌دادند.

   انتقاد از طرح پیشنهاد «افزایش حریم تهران»

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز دیروز در نشست علنی این شورا گفت: برخی پیشنهاد عجیبی می‌دهند که حریم تهران افزایش پیدا کند و ما می‌دانیم به دنبال افزایش حریم چه میزان فساد و مشکلات ایجاد خواهد شد. سید احمد علوی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه شهری با محوریت مدیریت شهری گفت: کارشناسان مدیریت شهری امروز در مجلس فعال هستند؛ اما این نافی وظیفه شهرداری تهران به عنوان پایتخت که گرفتاری‌های زیادی دارد، نیست و باید احکام مدیریت شهری به برنامه توسعه بازگردد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها تلاش می‌کنند برخی احکام را در برنامه توسعه بگنجانند افزود: برخی پیشنهاد عجیبی می‌دهند که حریم تهران افزایش پیدا کند. در حالی‌که ما می‌دانیم به دنبال افزایش حریم چه میزان فساد و مشکلات ایجاد خواهد شد. در ادامه این جلسه و پس از تذکر علوی؛ چمران با بیان اینکه کابل‌های فشار قوی در شهرری از قبل وجود داشته و پس از آن واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل داده شده است، تاکید کرد: این اتفاقات به قصور مدیران شهری قبل از شکل‌گیری شورا باز می‌گردد. نباید مردم رها می‌شدند که خانه بسازند و با مشکل روبه رو شدند. وی همچنین با بیان اینکه نباید برخی اسامی معابر که اسامی مناسبی است تغییر پیدا کند ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید دقت نظر داشته باشد که برخی اسامی مناسب معابر تغییر نکنند. چمران با تأکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه تقریباً هیچ حکمی برای مدیریت شهری ندارد، گفت: ما نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال و موارد را دنبال کردیم تا جلسه مشترکی بین شورای عالی استان‌ها، شورای شهر و شهرداری با کمیسیون تلفیق برگزار کند؛ یکی از مسائل افزایش سهم از مالیات بر ارزش افزوده است که باید پیگیری شود.

وی افزود: می‌گویند رقم سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده همان 5 درصد خواهد ماند و از سویی دیگر مساله افزایش حریم مطرح می‌شود و قرار شد جلسه‌ای در این خصوص برگزار کنیم و توضیحاتی ارایه دهیم؛ تهران جایی برای گسترش ندارد و شهرهای دیگر آمدند و این فضا را گرفتند. رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دعوایی بر سر یک پارک در شهر قدس وجود دارد که از تهران گرفتند و به این شهر دادند تاکید کرد: امیدواریم جلسه مشترک سریعتر تشکیل شود و بتوانیم این موارد را مطرح کنیم.

   علت خاموشی اکثر بوستان‌های منطقه ۲۰ 

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران نیز دیروز در نشست علنی این شورا گفت: اکثر بوستان‌های منطقه ۲۰ و شهرری با مشکل خاموشی رو به رو هستند. احمد صادقی در یکصدو شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در قالب تذکری با بیان اینکه منطقه ۲۰ نیاز به توجه ویژه دارد، گفت: امیدواریم حضور شهردار جدید منطقه به تسریع در اجرای پروژه‌ها منجر شود. وی با بیان اینکه روشنایی بوستان‌ها موضوع بسیار مهمی است تاکید کرد: اکثر بوستان‌های منطقه ۲۰ و شهرری با مشکل خاموشی رو به رو هستند و دلیل آن اختلاف بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق است؛ این خاموشی باعث تجمع معتادان در بوستان‌ها شده و فضای ناامنی را ایجاد کرده که نیاز به پیگیری جدی دارد.

صادقی ادامه داد: زمین خاکی محله جوانمرد قصاب سال‌های زیادی نیمه کاره رها شده و یکی از سرمایه‌گذاران محلی درخواست داشت که این زمین را تجهیز و به صورت رایگان در اختیار شهروندان محله قرار دهد که توافقات خوبی با سرمایه‌گذار صورت گرفت و درخواست ما این است که پیگیری‌ها را در این خصوص تداوم یابد.


 

ارسال نظر