درخواست محاکمه در برابر پیشنهاد مناظره

۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۰۳:۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۰۸۶۳۶
درخواست محاکمه در برابر پیشنهاد مناظره

گروه راه و شهرسازی|

طی روزهای گذشته اعضای شورای شهر تهران نسبت به قطعی آب در برخی محلات پایتخت سکوت کرده‌اند. در همین رابطه دیروز ناصر امانی، عضوشورای شهر در تذکری اظهار کرد: در این زمینه شهرداری تهران مسوولیت دارد چرا که سالانه بودجه‌ای در این حوزه برای شهرداری در نظر گرفته می‌شود ضمن اینکه از هجدهم خردادماه تاکنون و در پی حادثه در مسیر سد کرج به تهران و با گذشت 10 روز همچنان برخی مناطق و محلات تهران دچار مشکلاتی در خصوص قطعی آب هستند.

در این حال، برای برخی از اعضای شورای شهر علی رغم این تذکر همچنان بی‌اهمیت بود، چه آنکه آنها در پاسخ به پیشنهاد مناظره چندی پیش علی اعطا، سخنگوی پیشین شورای شهر، اظهار کردند، مدیران دوره قبل باید محاکمه شوند نه اینکه به دنبال مناظره باشند.

دیروز محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، پس از استماع گزارش مدیرعامل موسسه همشهری در نشست علنی این شورا با بیان اینکه رویکرد ما باید متفاوت باشد، اظهار کرد: ما تبصره‌ای برای روزنامه همشهری داشتیم اما به آن رأی ندادیم؛ حمایت‌ها باید عملی باشد و اگر اعتقاد داریم که فضای دیجیتال وارد شده باید به همان نسبت کمک کنیم تا موسسه به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه در برنامه توسعه، ایجاد زیست بوم مجازی در موسسه همشهری طی سال ۱۴۰۲ و ارتقای آن تا سال ۱۴۰۴ به تصویب رسید، تصریح کرد: روزنامه همشهری با وجود اینکه مورد علاقه مردم بوده از رسانه‌های اثرگذار در کشور نبوده است. 

آخوندی با تأکید بر اینکه تنها فضایی که می‌تواند شهروند خبرنگار آموزش دهد موسسه همشهری است، یادآور شد: با توجه به فعالیت سراهای محلات، می‌توان خبرنگارانی در تراز جمهوری اسلامی آموزش داد که با حوادث روز وظایف خود را فراموش نکند. وی با بیان اینکه نباید در همشهری از متلک‌ها ترسید، گفت: ما به موسسه همشهری تأکید می‌کنیم که از این رویکرد که باید از انقلاب اسلامی دفاع کنید، کوتاه نیایید؛ روی زیاد و زبان دراز از ویژگی برخی افراد است.

ما وضعیت گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را دیدیم. نیاز نیست در مورد باغات مناظره کنید بلکه باید محاکمه شوید. چه بر سر همشهری آورده‌اید؟ ما می‌دانیم جایگاه همشهری کجا بوده و چه بلایی سر آن آورده‌اید. این شهر را به این شکل تحویل داده‌اید و حرف از مناظره می‌زنید.

آخوندی تأکید کرد: شما که در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ حقوق‌های نجومی در همشهری می‌گرفتید به سال ۱۴۰۰ فکر می‌کردید که حالا می‌گویید همشهری جایگاه خود را از دست داده است. اینکه همشهری از جمهوری اسلامی دفاع می‌کند جایگاه خود را از دست داده است؟ به نظر من کار همشهری درست است و درخواست دارم همین مسیر را ادامه دهد و مطالبه‌گر مردم نیز باشد.

   اعلام آمادگی  برای مناظره با مدیران سابق شهری

پیش از این اما، سخنگوی شورای شهر تهران از آمادگی اعضای شورای شهر تهران برای مناظره با مدیران سابق شهری تهران و اعضای شورای شهر سابق خبر داده بود.

علیرضا نادعلی حدود یک هفته پیش در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به درخواست علی عطا، سخنگوی سابق شورای شهر تهران مبنی بر مناظره با مهدی چمران؛ رییس شورای شهر تهران گفته بود: معتقدم که سطح آقای چمران سطح آقای اعطا نیست. سطح آقای چمران به مراتب بالاتر از سطح آقای اعطا، سخنگوی سابق شوراست و اگر بخواهد باید با یکی از اعضای شورای فعلی مناظره کند و ما این آمادگی را داریم.

وی گفته بود: البته ما بنایمان را بر کار قرار داده‌ایم و به گفته شهردار تهران، وقت برای تلف کردن نداریم و اگر این افراد می‌توانند به شهرداری کمک کنند و نگاه‌هایشان و اندیشه‌هایشان و نظرات و انتقاداتشان را برای ما بفرستند، قطعا ما از آنها استفاده می‌کنیم.

   قطعی آب تهران و سکوت اعضای شورا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعتراض به وضعیت قطعی آب برخی محلات پایتخت در ۱۰ روز گذشته، نسبت به سکوت اعضای شورا در این خصوص انتقاد کرد.

ناصر امانی در تذکر دیروز خود در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۱۸ خردادماه تاکنون و پس از ریزش سنگ در ورودی آب سد کرج به تهران و بسته شدن مسیر آب، هنوز مشکل قطعی آب حل نشده است. این روشن بود که ریزش سنگ مشکل ایجاد می‌کند و باید از روز اول پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دادند و اطلاع‌رسانی می‌کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هنوز آب در برخی مناطق تهران فشار پایینی دارد و در برخی مناطق نیز آب قطع و وصل می‌شود. ما مسوول هستیم، ولی‌هیچ صدایی از شورا در این مورد نشنیدیم و هیچ تذکری به شرکت آب و فاضلاب توسط اعضای محترم شورا داده نشد.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک ساعت قطعی آب برای مردم مشکل‌ساز است، خاطرنشان کرد: چرا باید در این مقطع تاریخی با تانکر به برخی محلات پایتخت آبرسانی کنیم؟ بهتر بود امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران به شورا دعوت می‌شد و در این زمینه پاسخ می‌داد.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در تذکری به حادثه جمعه 26 خردادماه و جان‌باختن یکی از کارگران مجموعه خدمات شهری، اظهار کرد: متاسفانه یکی از کارگران این حوزه در روز اشاره شده در بزرگراه شهید چمران و در زمان فعالیت و کار و تلاش جان باخت که ابتدا این موضوع را به خانواده محترم این کارگر تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق بخشنامه و دستورالعمل HSE باید تمام اقدامات براساس این بخشنامه و با رعایت اصول HSE انجام بگیرد. ضمن اینکه برای رفت و روب از محل‌هایی از جمله بزرگراه‌ها باید از ماشین‌های مکانیزه استفاده شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن تاکید بر رعایت اصول HSE از شهرداری تهران خواست گزارشی را از این حادثه و همچنین رعایت اصول HSE و خدمات شهری به شورا ارایه کند.

سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه دیروز به حادثه سه‌شنبه هفته گذشته و مصدوم شدن 18 نفر از مسافران در پی حادثه سقوط از پله برقی ایستگاه شهید بهشتی گفت: در ارتباط با موضوع تعمیر و نگهداشت پله‌های برقی در سطح شهر به‌ویژه در مترو اعضای شورای شهر تهران تذکرات مکرری را ارایه کرده‌اند و این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ما منکر زحمات همکارانمان در شهرداری تهران نیستیم، گفت: سوالی که مطرح است اینکه بنا بر اعلام شرکت مترو سه سال بوده است که این پله‌های برقی روغن‌کاری نشده است و این درحالی است که دو سال از سه سال اشاره شده به مدیریت فعلی برمی‌گردد و اگر مدیریت این شرکت نمی‌تواند و توانایی اداره آن را ندارد باید شهرداری تهران تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به برخی از چالش‌ها و مشکلات خانه‌های سلامت در سطح شهر تهران گفت: در ارتباط با این موضوع به معاونت منابع انسانی شهرداری و مدیرکل سلامت شهرداری تذکر می‌دهم تا نسبت به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

 

ارسال نظر