نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اصحاب رسانه

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۰۴:۳۴:۴۷
کد خبر: ۲۰۵۳۸۱

محمد کریمی شیاسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: در حالی که چهارمحال و بختیاری استان پربارشی است اما به سبب سرریز شدن این حجم آب به خارج، این استان با کم‌آبی و خشکسالی روبرو است. وی به عملکرد این شرکت در حوزه آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان در ۴۳ روستا از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی و ۱۵ شهر شامل ۶۵.۵ درصد جمعیت شهری استان از خدمات فاضلاب برخوردارند.

کریمی تصریح کرد: ایجاد ۱۳ شبکه فاضلاب در استان نیز در دست احداث است که از این تعداد ۹ مورد در سال گذشته ماده ۲۳ گرفته که در سطح کشور بی‌نظیر بوده است و با بهره‌برداری از آن جمعیت زیرپوشش این امکان به ۷۷ درصد افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری همچنین، کیفیت آب را خط قرمز این شرکت است اعلام کرد و گفت: آبی که به خانه‌های مردم می‌رسد آبی سالم، بهداشتی و با کیفیت است و آب مصرفی مردم روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه پایش می‌شود. کریمی افزود: از ۱۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه می‌شود که قابلیت استفاده در بخش صنعت و کشاورزی را دارد و با توجه به اینکه پساب آب پایدار و مطمئن است می‌توان از این ظرفیت در استان بیش از پیش استفاده کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری میانگین مبلغ قبض صادر شده آب در شهرهای استان را بین ۳۰ تا۴۰ هزار تومان و در مناطق روستایی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است، اظهار داشت: مشترکین کمیته امداد و بهزیستی که تا میزان الگوی مصرف، آب مصرف کنند، قبض برای آنها صادر نمی‌شود و رایگان است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت:

چهارمحال و بختیاری استانی پرآب، اما بی‌آب است، زیرا نمی‌توانیم آب‌های روان مانند آب چشمه و رودخانه‌ها را در دشت‌ها برای تقویت آب‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها استفاده کنیم، مردم انتظار دارند آب‌های روان مانند چشمه‌ها و رودخانه‌ها در سیستم لوله‌کشی آنها باشد. محمد کریمی ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نقش موثری در انعکاس مشکلات در حوزه کاری شرکت آب و فاضلاب دارند، اظهار کرد: نقد رسانه‌ها را می‌پذیریم، بنابراین خبرنگاران مشکلات را منعکس کنند. محمد کریمی با اشاره به اینکه الگوی مصرف هر خانوار طی یک ماه ۱۶ متر مکعب است، اظهار کرد: متوسط مصرف ماهانه بیش از ۳ برابر الگو مصرف است. وی با اشاره به اینکه هزینه مصرف آب برای مددجویان و بهزیستی رایگان است

تصریح کرد: جانبازان زیر ۲۵ درصد برای یک بار می‌توانند حق انشعاب را به صورت رایگان دریافت کنند و جانبازان بالای ۲۵ درصد علاوه بر خودشان، والدین هم از حق انشعاب رایگان می‌توانند استفاده کنند.کریمی ادامه داد: ایثارگران، کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌هایی که فرزند زیر یک سال دارند، نیز می‌توانند حق انشعاب را برای یک بار رایگان دریافت کنند. وی با اذعان بر اینکه اغلب شهرستان‌های این استان مشکل آب شرب دارند گفت: در حال حاضر در ۵۳ روستا این استان آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد، روستاهایی نیز وجود دارد که ۸۰ کیلومتر مسیر را باید طی کند تا بتواند آب شرب دریافت کند.

 

ارسال نظر