گروه بهمن این خودرو را بدون قرعه‌کشی می‌فروشد

۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۱۳:۳۸:۴۸
کد خبر: ۲۰۸۰۸۱
گروه بهمن این خودرو را بدون قرعه‌کشی می‌فروشد

بهمن موتور قصد دارد تا دیگنیتی پرستیژ را از مسیر بورس کالا عرضه کند. بنابراین متقاضیان این خودرو می‌توانند بدون دغدغه نوبت‌دهی و حضور در سامانه یکپارچه فروش خودرو به این خودروی SUV دسترسی داشته باشند.

به گزارش اکوایران، آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد قرار است 600 دستگاه دیگنیتی روز 29 خرداد روی تابلوی بورس کالا برود. بهمن موتوری ها قیمت پایه اعلامی برای این محصول خود را یک میلیارد و 296 میلیون تومان اعلام کرده اند. آن دسته از متقاضیانی که علاقمند به در اختیار گرفتن این خودرو هستند باید قیمت پایه آن را واریز کنند. با توجه به روندهای حاکم بر خرید خودرو از بورس کالا متقاضیان تا ساعت 16 روز 28 خرداد 1402 امکان ثبت سفارش برای این خودرو را خواهند داشت. این خودروساز خصوصی اعلام کرده دیگنیتی پرستیژ در این دور از فروش بورسی تنها با رنگ سفید عرضه خواهد شد. 

بهمن موتوریی ها در شرایطی عزم عرضه محصولات تولیدی خود روی تابلوی بورس کالا را کرده اند که در بهمن سال گذشته شورای رقابت طی دستورالعملی برای تنظیم بازار خودروهای سواری به شرکت های خودروساز اعلام کرد تنها به فروش محصولات خود از مسیر سامانه یکپارچه با قیمت هایی که اعضای شورای رقابت در اختیار خودروسازان می گذارند، فکر کنند.

بعد از انتشار دستورالعمل شورای رقابت برخی از مدیران خودروساز نسبت به آن اعتراض کرده و خواستار تجدیدنظر در آن شدند. اما روز گذشته هیات تجدیدنظر شورای رقابت بعد از بررسی دستورالعمل تنطیم بازار خودرو و همچنین اعتراض شرکت های خودروساز، آن را وارد ندانست و خودروسازان را مکلف کرد تا به دستورالعمل اعلامی تمکین کنند. 

به نظر می رسد آنچه سبب شده تا بهمن موتوری ها بار دیگر عزم فروش بورسی محصولات خود را کنند ورود شورای رقابت به قیمت گذاری محصولات تولیدی شرکت های خودروساز خصوصی باشد. شیوه قیمت گذاری محصولات شرکت های خودروساز خصوصی توسط اعضای شورای رقابت به مذاق مدیران این شرکت ها خوش نیامده و آنها اعلام کردند فصد ندارند قیمت های اعلامی را در فاکتورهای فروش خود اعمال کنند. 

درست است که خودروسازان حمایت تمام قد مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار را دارند اما باید منتظر واکنش شورای رقابت به عرضه دیگنیتی پرستیژ روی تابلوی بورس کالا باشیم. این احتمال وجود دارد با توجه به فاصله چند روزه ای که تا 29 خرداد وجود دارد، اعضای شورای رقابت با رایزنی با وزارت صمت جلوی فروش بورسی خودرو را بگیرند. این امر مسبوق به سابقه هست و سال گذشته در دقیقه 90 جلوی یکی از فروش های بورسی بهمن موتور گرفته شد. البته آن زمان مدیران وقت وزارت صمت موافق ورود خودرو به بورس کالا نبودند. هر چه هست باید تا روز 29 خرداد منتظر ماند و دید آیا بهمن موتور این امکان را پیدا می کند تا دیگنیتی پرستیژ را روی تابلوی بورس کالا ببرد یا باید برنامه ریزی برای عرضه این خودرو در دور سوم فروش با مکانیزم نوبت دهی از مسیر سامانه یکپارچه فروش را در دستورکار قرار دهد.

ارسال نظر