معرفی نمایندگان دولت در اتاق

۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۰۳:۴۰:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۲۱۲

پس از نهایی شدن فرایند انتخابات اعضای اتاق بازرگانی تهران، حالا دولت نیز نمایندگان خود را معرفی کرد. با توجه به اینکه۲۰ نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران، نام ۱۹ نفر نهایی شده، دیگر محدودیتی بر سر تشکیل نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران وجود نخواهد داشت.

از این‌رو، اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران قرار است سه شنبه این هفته با حضور ۴۰ نماینده بخش خصوصی و ۲۰ نماینده دولت برگزار شود. البته یک منبع مطلع به «خبرنگار تعادل» اعلام کرد که احتمال زیاد با برگزاری نخستین جلسه که در سه شنبه این هفته برگزار می‌شود، رییس و اعضای هیات رییسه اتاق تهران معرفی شوند و پس از آن با تشکیل جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، رییس جدید این اتاق نیز کار خود را آغاز کند. 

    نمایندگان دولت چه کسانی هستند؟ 

پس از برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اسفند سال گذشته و تایید اسامی منتخبان بخش خصوصی، طبق قانون دولت نیز باید ۲۰ نماینده خود در اتاق بازرگانی تهران را معرفی می‌کرد که سرپرستان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی این موضوع را نهایی کرده‌اند.

بر اساس اعلام سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت، علی نبوی، علیرضا پیمان پاک، مهدی ضیغمی، حسین فرهیدزاده، محمد آرام بن یار، محمد مهدی برادران خلخالی، رضا محتشمی پور، علیرضا شاه میرزایی، سید محمد موسوی، یونس سلمانی، مهدی صادقی نیارکی، محمد رضوانی فر، آرمان خالقی، حامد زرگر و مهدی مسکنی افرادی هستند که از سوی این وزارتخانه برای عضویت در دور جدید اتاق بازرگانی تهران معرفی شده‌اند.در میان اسامی نمایندگان این وزارتخانه نام علیرضا پیمان‌پاک نیز دیده می‌شود. این درحالی که او چندی است از سمتش به عنوان رییس سازمان توسعه تجارت برکنار شده است و در وزارت جهادکشاورزی به عنوان قائم مقام وزیر درحال فعالیت است.

البته پیشتر اخباری از وزارت صمت به گوش رسید که پیمان‌پاک کماکان با حفظ سمت در سازمان توسعه است و می‌توان ردپای او را در نامه‌نگار‌های این سازمان با فعالان اقتصادی دید. همچنین در نامه وزارت جهادکشاورزی، احمد خانی نوذری، عطاالله اشرفی اصفهانی، مجید موافق قدیری و جعفر فرجی، معرفی شده‌اند و جای نفر پنجم فعلا خالی است. عطاالله اشرفی اصفهانی و جعفر فرجی در دوره نهم نیز از سوی همین وزارتخانه به عنوان نمایندگان دولت معرفی شده و جزو هیات نمایندگان اتاق تهران بودند. احمد خانی نوذری که در حال حاضر معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، به عنوان یک چهره جدید معرفی شده تا این وزارتخانه بزرگ و مهم اقتصادی نیز در اتاق تهران نماینده داشته باشد.‌

گر چه این احتمال وجود دارد که در فهرست ۱۵ نفره وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز افراد دیگری از این وزارتخانه یا دیگر سازمان‌های وابسته حضور داشته باشند. وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بین چهار نماینده معرفی شده، نام مجید موافق قدیری را هم قرار داده است که از فعالان بخش خصوصی محسوب می‌شود و رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان است. او همچنین دبیرکل و عضو هیات‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان است. به این ترتیب از ۲۰ نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران، نام ۱۹ نفر نهایی شده و دیگر محدودیتی بر سر تشکیل نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران وجود نخواهد داشت. برهمین اساس، اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران قرار است سه شنبه این هفته با حضور ۴۰ نماینده بخش خصوصی و ۲۰ نماینده دولت برگزار شود.

دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اسفندماه سال گذشته برگزار و حالا نوبت به انتخاب هیات رییسه اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و در نهایت انتخاب هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران و ایران است. در همین یک منبع مطلع به «خبرنگار تعادل» اعلام کرد که احتمال زیاد با برگزاری نخستین جلسه که در سه شنبه این هفته برگزار می‌شود، رییس و اعضای هیات رییسه اتاق تهران معرفی شوند و پس از آن با تشکیل جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، رییس جدید این اتاق نیز کار خود را آغاز کند.

 

ارسال نظر