واگذاری ۲۳۰۰ کودک برای فرزندخواندگی

۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۰۳:۳۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۵۷۹۸
واگذاری ۲۳۰۰ کودک برای فرزندخواندگی

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.

سعید بابایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۷۵ خانواده بدون فرزند (اولویت اول)، ۴۶ بانوی مجرد (اولویت دوم) و مابقی خانواده‌های دارای فرزند (اولویت سوم) بوده‌اند. میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است. او با اشاره به بالاترین میزان فرزندخواندگی به تفکیک استانی افزود: بیشترین میزان فرزندخواندگی به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان انجام شده است و کرمان، مازندران و فارس استان‌های بعدی در این زمینه هستند که بیش از ۱۰۰ کودک به فرزندخواندگی واگذار شده است. به گفته مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته بیش از ۲۰۰ کودک نیازمند درمان به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ها واگذار شده‌اند.

بابایی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۳۷۲ خانواده در سال ۱۴۰۱ برای فرزندخواندگی ثبت نام کردند که با احتساب آمار تجمیعی سه سال اخیر، تعداد متقاضیان فرزندخواندگی از ۳۸ هزار خانواده بیشتر است، گفت: البته از این تعداد حدود ۶۰۰۰ خانواده در سه سال اخیر از نعمت فرزندخوانده برخوردار شده‌اند. مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور این را هم گفت که در سال ۱۴۰۱ بیشترین متقاضیان همچنان متعلق به استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و کرمان بوده است.

 

ارسال نظر