برای اعتراض به جریمه‌های رانندگی چه باید کرد؟

۱۴۰۲/۰۱/۲۶ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۱۹۶
برای اعتراض به جریمه‌های رانندگی چه باید کرد؟

جریمه رانندگی از آن‌ دسته جرائمی است که معمولاً مردم به آن معترض‌اند. اما آیا می‌دانید وقتی به جریمه‌ای که برایتان نوشته شده اعتراض دارید باید چطور آن را پیگیری کنید؟ آیا پیگیری شما جواب می‌دهد؟

به گزارش اعتمادآنلاین، در این مطلب سعی داریم در خصوص چگونگی کم کردن جرائم رانندگی و اعتراض به جرائم ثبت‌شده به شما اطلاعات بدهیم.

در مرحله اول می‌توانید با مراجعه به سایت پلیس راهور تخلفات رانندگی خود را استعلام کنید و از اینکه در چه زمان و مکانی جریمه شده‌اید باخبر شوید. در صورتی که از جرایم خود مطلع‌اید و آنها را قبول دارید، می‌توانید از طریق همین سایت جرایم خود را پرداخت کنید. اما گاهی پیش می‌آید که جریمه‌‌تان را قبول ندارید و معتقدید در آن زمان و مکان حضور نداشته‌اید که جریمه شوید، بنابراین در این شرایط باید با اعتراض به این جریمه شانس خود را برای کاهش آن امتحان کنید.

چطور اعتراض خود را به جرائم رانندگی ثبت کنیم؟

اگر به قبض جریمه‌ای که برایتان صادر شده است اعتراض دارید، باید ابتدا به مرکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید و اعتراض خود را ثبت کنید تا از این مرکز اعتراض شما به مرکز اجرائیات ارجاع داده شود. شما بعد از این مرحله باید به مرکز اجرائیات منطقه یا شهر محل سکونت خود مراجعه کنید و اعتراض خود را نسبت به قبض صادره ثبت کنید. معمولاً به این اعتراض شما در همان روز و همان محل رسیدگی خواهد شد و نتیجه اعتراض خود را دریافت خواهید کرد اما در بدترین حالت ۲۴ ساعت بعد نتیجه اعتراض شما مشخص می‌شود.

معمولاً دلایل زیادی برای اعتراض به جرائم رانندگی وجود دارد؛ دلایلی نظیر مشکلات مالی و ناتوانی در پرداخت جریمه، حضور نداشتن در زمان ثبت جریمه در محل تخلف، ثبت تخلف رانندگی اشتباه و....

شهروندان تهرانی که مبلغ جرائم‌شان بالای یک میلیون تومان است برای اعتراض باید به ادارات راهنمایی و رانندگی و همچنین دادسرای راهور در خیابان رودکی بروند.

سیستم ثبت شکایت برای مشتریان بعد از همه‌گیری کرونا تفکیک و به زیرشاخه‌های اعتراض به جریمه‌های الصاقی، اعتراض به جریمه رانندگی دوبرگی، اعتراض به خلافی دوربین، اعتراض به جریمه رانندگی تسلیمی و اعتراض به جریمه کرونا تقسیم‌بندی شد و حالا معترضان به جرائم می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند.

 

ارسال نظر