راستی‌آزمایی رتبه‌بندی معلمان ضروری است

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۰۳:۵۳:۱۸
کد خبر: ۲۰۲۶۰۷
راستی‌آزمایی رتبه‌بندی معلمان ضروری است

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: وجود ۸۰۰ هزار معلم که مدارک خود را برای رتبه‌بندی بارگذاری کرده‌اند، نشان می‌دهد که حجم زیاد کار رتبه‌بندی بسیار زیاد است.

ممکن است برخی از این مدارک بارگذاری شده واقعی نباشند و نیاز است که راستی‌آزمایی انجام شود. ویس کرمی، نماینده مردم لرستان در ادامه با بیان اینکه شاید قانون رتبه‌بندی هم نیاز به اصلاحاتی داشته باشد و ممکن است به آن مرحله هم برسیم، اظهار کرد: وجود ۸۰۰ هزار معلم که مدارک خود را برای رتبه‌بندی بارگذاری کرده‌اند، نشان می‌دهد که حجم زیاد کار رتبه‌بندی بسیار زیاد است. ممکن است برخی از این مدارک بارگذاری شده واقعی نباشند و نیاز است که راستی‌آزمایی انجام شود.

در این بین برخی از افراد فاقد رتبه، شاکی هستند برخی دیگر نیز به رتبه‌های کسب شده خود اعتراض دارند و تاکید رییس مجلس بر این است که اجرای رتبه‌بندی با دقت انجام شود و حتی اگر لازم است در آیین نامه اجرایی آن اصلاحاتی صورت بگیرد تا مشکل معلمان حل شود. این قسمت کار دولت است و ما هم آنجا ناظر داریم و دو نفر از همکاران ما در آیین نامه عضو و ناظر هستند، ولی اصل کار را باید دولت انجام دهد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که کدام یک از بندها یا بخش‌های آیین نامه بیشتر نیازمند اصلاح به نظر می‌رسد، عنوان کرد: اعتراض معلمان در حال حاضر به رتبه‌هایی است که دریافت کرده اند؛ 

معلمان معتقدند رتبه‌های آنها کم است و خودشان را با یکدیگر هم مقایسه می‌کنند. او افزود: ما دغدغه‌ای داریم و می‌خواستیم با وزیر آن را مطرح کنیم که استعفا دادند و باید حالا با سرپرست فعلی موضوع مطرح شود؛ دغدغه ما این است که مدارک به صورت الکترونیکی بارگذاری شده و طبق همان آموزش و پرورش فرض را بر درست بودن این مدارک گذاشته است، اما این احتمال وجود دارد که برخی مدارک جعلی باشد و همین نکته اعتراضاتی در پی داشته که به اطلاع ما هم رسیده است و برخی معتقدند شاید مدارک عده‌ای واقعی نباشد. آموزش و پرورش باید این مدارک را حداقل در مورد رتبه‌های ۳ تا ۵ که رتبه‌های بالاتری هستند و احتمال تخلف در آنها بیشتر است، راستی‌آزمایی کند. 

 

ارسال نظر