ارزش ذخایر کشف شده معدنی به 28 میلیارد دلار رسید

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۰۱:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۹۹۹۴۸

معاون وزیر صمت گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در سراسر کشور ۲۸ میلیارد دلار است. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، وجیه‌الله جعفری گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در سراسر کشور 28 میلیارد دلار است. 

وی افزود: این ذخایر قطعی شده در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و همچنین شورابه است. رییس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: اقدام مهم دیگری که توسط ایمیدرو با کمک سازمان زمین‌شناسی در حال انجام است، تولید اطلاعات پایه در دو استان کشور و تولید نقشه‌های زمین‌شناسی با مقیاس یک پنجاه‌هزارم و اقتصادی است که منجر به آنومالی‌های جدید خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما به دنبال آموزش نیروی انسانی و همچنین تقویت پیمانکاران، تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حفاری به ویژه در مقوله ژئوفیزیک و اکتشافات هوایی هستیم تا بتوانیم به ذخایر قطعی و عمقی برسیم. جعفری با بیان اینکه در این راستا 3 دوره آموزش حفاران در کشور برگزار شده است، اظهار داشت: برای اکتشاف سیستماتیک و اطلاعات دقیق به مشاوران سطح بالا و قوی نیازمندیم. معاون وزیر صمت با اشاره به اهمیت تجهیزات به روز در حوزه اکتشاف، اظهار داشت: 200 دستگاه حفاری در کشور وجود دارد و تعدادی هم دستگاه ثبت سفارش شده و بخشی نیز وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه ایمیدرو با مجموعه اقداماتی تلاش کرده با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، زمینه جذب سرمایه را فراهم می‌سازد، افزود: در خراسان جنوبی واحدهای فرآوری مواد معدنی از جمله طلا (هیرد) راه‌اندازی شده است. رییس هیات عامل ایمیدرو به همکاری‌های این سازمان با دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرحی با مشارکت دو دانشگاه انجام شده که نتیجه آن تهیه سند راهبردی 14 عنصر استراتژیک است.

 

ارسال نظر