اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۶۳

رونمایی از نسخه جدید اندروید برای همراه بانک پاسارگاد

نسخه جدید سامانه همراه بانک پاسارگاد مخصوص سیستم عامل اندروید، با قابلیت‌های جدید و کاربردی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، امکاناتی از قبیل امکان فیلتر سپرده پیشرفته، امکان به اشتراک‌گذاری تصویر کارت، دریافت رمز پویا در تمام تراکنش‌های کارتی، امکان کپی رمز پویا، ذخیره یا عدم ذخیره cvv2 درگوشی به انتخاب کاربر و نمایش پیام در زمان مسدود کردن کارت به این سامانه افزوده شده است. بر اساس این خبر، سامانه همراه بانک پاسارگاد خدمات بانکی متنوعی در بخش‌های سپرده، کارت و تسهیلات به کاربران ارایه می‌کند. مشتریان می‌توانند پس از نصب این برنامه از طریق سایت بانک یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری مجاز، جهت دریافت رمز و فعال‌سازی آن، به سامانه بانکداری مجازی یا نزدیک‌ترین شعبه بانک‌پاسارگاد مراجعه کرده و وارد این برنامه شوند. گفتنی است جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی

https://www.bpi.ir/mobilebank مراجعه یا با مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره بانک پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل کنید.

درج اشتباه رمز دوم باعث مسدودی کارت بانکی می‌شود

با همه‌گیر شدن رمز‌های دوم پویا در شبکه بانکی مشکلاتی برای مشتریان نیز به وجود آمده است.

به گزارش ایپنا از جمله بیشترین مشکلاتی که در چند روز اخیر گزارش شده غیرفعال شدن کارت‌های عابر بانک است. به عبارت دیگر شخص پس از اینکه رمز دوم خود را دریافت می‌کند آن را در مورد مقرر در سایت خرید اینترنتی درج نکرده و باعث منقضی شدن رمز می‌شود.  مشتری نیز از این موضوع آگاهی نداشته و چند بار دیگر آن را امتحان و باعث مسدود شدن و غیرفعال شدن کارت عابربانک می‌شود.

غیر فعال شدن کارت‌های عابربانک پس از ثبت چند بار اشتباه رمز دوم به دلیل مسائل امنیتی بوده و امری مرسوم در شبکه بانکی است. غیرفعال شدن کارت‌ها در بانک‌های مختلف شرایط متفاوتی دارد و بین ۳ تا ۵ بار ورود رمز اشتباه باعث غیرفعال شدن کارت می‌شود. پس از غیر فعال شدن کارت مشتریان باید جهت فعال‌سازی مجدد به شعب بانک خود مراجعه کنند.

اعتصاب کارمندان بانک‌ها در هند برای افزایش دستمزد

کارمندان بانک‌های هند به علت عدم تحقق مطالبات‌شان در خصوص افزایش دستمزد اعتصاب می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری ان‌دی‌تی‌وی هند، مجمع اتحادیه‌های بانکی هند UFBU که نماینده ۹ اتحادیه کارگری در هند است، اعلام اعتصاب دو روزه کرد. کارمندان بانک‌ها در هند اعتصاب سراسری در روزهای ۳۱ ژانویه و اول فوریه را به علت بی‌نتیجه ماندن مذاکرات دستمزدها سازماندهی کردند.

مذاکرات با انجمن بانک‌های هند (IBA) در مورد دستمزد بی‌نتیجه مانده است. طی این اعتصاب عملکرد بانکی در سراسر کشور تحت تاثیر قرار گرفته و احتمال دارد عملکرد دستگاه‌های خود پردازد نیز با مشکل مواجه شود. UFBU  یک کنفدراسیون شامل ۹ اتحادیه بانکی در هند است که شامل همه انجمن کارمندان بانک‌های هند (AIBEA)، کنفدراسیون کارمندان تمامی بانک‌های هند (AIBOC) و... است.

حمایت بانک مرکزی فرانسه از انتشار ارز دیجیتال

مدیرعامل بانک فرانسه گفت: به‌خاطر کاهش نقل و انتقال‌های نقدی در برخی کشورها، ارز دیجیتال می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ ولی باید توسط بانک‌های مرکزی منتشر شود نه شرکت‌های خصوصی. به گزارش رویترز، فرانکویس ویلروی، مدیرعامل بانک فرانسه گفت به خاطر کاهش نقل و انتقال‌های نقدی در برخی کشورها، ارز دیجیتال می‌تواند کمک‌کننده باشد ولی باید توسط بانک‌های مرکزی منتشر شود نه شرکت‌های خصوصی.  افزایش استفاده از ارزهای مجازی و طرح‌های فیس بوک برای راه‌اندازی ارز لیبرا، بانک‌های مرکزی سراسر دنیا را تشویق کرده تا به دنبال امکان انتشار پول دیجیتال برای جلوگیری از کاهش کنترل دولت بر پول باشند.

ویلروی گفت: « این پیشنهاد عکس العملی در برابر طرح فیس‌بوک نیست بلکه پاسخی است به این تکنولوژی رو به رشد و نیاز برخی بانک‌ها به ارز دیجیتال.» وی اضافه کرد بخش خصوصی هم می‌تواند خواستار جایگزینی برای پول نقد باشد.

وی گفت: « در برخی کشورهای شمال اروپا مخصوصا سوئد و هلند، استفاده از اسکناس‌ها و حواله‌های بانکی به سرعت رو به کاهش است و نیاز است به شهروندان اجازه استفاده از پول دیجیتال داده شود. این پول به شکل یک اسکناس بانکی نیست ولی همان کیفیت و مخصوصاًً امنیت بانک مرکزی را دارد.»  ویلروی در پاسخ به این سوال که آیا پول دیجیتال می‌تواند توسط شرکت‌های خصوصی منتشر شود گفت: « در حال حاضر نمی‌تواند خصوصی باشد. پول یک کالای عمومی حکومتی است.» وی اضافه کرد که بانک‌های مرکزی در فکر راه‌اندازی آزمایشی پول دیجیتال هستند و این مساله توسط بانک‌های مرکزی منطقه یورو بررسی می‌شود.

 

ارسال نظر