روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۹۶۵

  تسلیت روحانی به مناسبت رحلت آیت‌الله‌موسوی خلخالی؛ پاد|

رییس‌جمهور در پیامی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله حاج سید محمدمهدی موسوی‌خلخالی (قدس‌سره)، برای آن عالم وارسته علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد. بخشی از پیام روحانی به این شرح است: این استاد برجسته حوزه علمیه مشهد که از مدافعان پیشکسوت نهضت امام خمینی(ره) بود، عمر با فضیلت خود را وقف تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و پرورش شاگردانی فراوان کرد و آثار اجتماعی و تربیتی ارزشمندی به یادگار گذاشت. اینجانب این ضایعه را به بیت مکرم ایشان، حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه مشهد مقدس و مدرسان و طلاب علوم دینی، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم وارسته، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

  لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» همچنان در مجمع در حال بررسی است؛ فارس|

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لوایح FATF هم‌اکنون در مجمع در حال بررسی است و پس از بررسی‌ها، صحبت خواهم کرد. محسن رضایی با اشاره به وضعیت لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و هنوز چیزی نمی‌توانم درباره آن بگویم. وی ادامه داد: ‌پس از بررسی‌های لازم در آینده درباره لوایح FATF صحبت خواهم کرد. هنوز این موضوع در مجمع درحال بررسی است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بررسی موضوع لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص به پایان می‌رسد؟ گفت: هنوز مشخص نیست و نمی‌توان زمان پایان را به‌طور مشخص اعلام کرد؛ پس از بررسی درباره این موضوع صحبت می‌کنم.

  دولت از طرح شفافیت مالی فعالیت‌های انتخاباتی استقبال می‌کند؛ ایرنا|

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: دولت از طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس استقبال می‌کند. حسینعلی امیری در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی کلیات طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس گفت: دولت در لایحه جامع انتخابات بخشی را به شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها اختصاص داد و به تفصیل درباره آن به بررسی پرداخت. در این طرح نیز بخش قابل توجهی از مواردی که در لایحه جامع انتخابات آمده بود، لحاظ شده است. دولت با این طرح موافق است و اگر در جایی بار مالی متصور باشد را می‌پذیرد. امیری همچنین تاکید می‌کند: دولت از این طرح استقبال می‌کند، یکی از موارد مورد انتظار جامعه شفافیت مالی تبلیغات انتخاباتی است که امری ضروری در راستای ارتقای اعتماد مردم به نظام تلقی می‌شود. نمایندگان مجلس دیروز با ۲۳۱ رای موافق با کلیات این طرح موافقت کردند.

  آبه می‌تواند فاصله میان تهران-واشنگتن را کمتر کند؛ ایسنا|

شبکه المیادین در گزارشی به تحلیل نتایج احتمالی سفر روحانی به ژاپن و دیدار با نخست وزیر این کشور پرداخت. المیادین در این گزارش در رابطه با سفر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان به ژاپن نوشت: روحانی پس از سفرش به مالزی و ژاپن و بازگشت به تهران اعلام کرد که آبه پیشنهاد جدیدی برای مقابله با تحریم‌ها مطرح کرده است و ایران نیز پیشنهادی در این رابطه داده است بنابراین در دیدار روحانی و آبه در توکیو دو پیشنهاد مطرح شده است اما هیچکس از مضمون و محتوای این پیشنهادات مطلع نیست. از سوی دیگر تلاش‌های فرانسه، عمان، قطر و عراق برای متقاعد کردن ترامپ و کاهش شدت تحریم‌هایش علیه ایران نتیجه‌ای به دنبال نداشته و تهران در شرف اتخاذ گام پنجم کاهش تعهدات برجامی است.

  دانشگاه صنعتی مالک اشتر گلوگاه‌های تحریمی را شناسایی کرده است؛ ارتش نیوز|

وزیر دفاع گفت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر تاکنون توانسته بسیاری از گلوگاه‌های تحریمی را شناسایی و راه‌حل‌های عالمانه ارایه کند و موجب افزایش توان بازدارندگی شود. امیر حاتمی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی، پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و رفع موانع علمی و پژوهشی سازمان‌های صنعتی گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسایی تهدیدات فناورانه و راه‌های مقابله با آنها دارد و تاکنون توانسته بسیاری از گلوگاه‌های تحریمی را شناسایی و راه‌حل‌های عالمانه ارایه نماید و موجب افزایش توان بازدارندگی شود. امیر حاتمی دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیازهای علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودرو‌سازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای دانشی کشور نقش موثری داشته باشد.

  کاظم جلالی وارد محل ماموریت خود در مسکو شد ؛ باشگاه خبرنگاران|

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه دیروز وارد محل ماموریت خود شد. صبح روز سه شنبه ۳ دی ماه کاظم جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه وارد محل ماموریت خود شد و در فرودگاه ونکووای مسکو از سوی نماینده تشریفات وزارت خارجه روسیه، حجه الاسلام اکبری جدی نماینده دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از دیپلمات‌ها و مسوولان نهاد‌های ایرانی مستقر در روسیه قرار گرفت.

 

ارسال نظر