اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۶۱

شرایط جدید برای پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی

معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، در صورتی که مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارایه کنند و در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

محمد مسیحی با تاکید بر اجرای مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی را اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند، اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه‌های مالیاتی آنها را بدون حسابرسی مورد پذیرش قرار خواهد داد و صرفا بر مبنای شاخص‌ها و معیارهای ریسک درصدی از آنها را رسیدگی می‌کند. وی تاکیدکرد: تنها درصدی از اظهارنامه مالیاتی تسلیمی با بانک‌های اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطابقت داده می‌شود و بر مبنای شاخص و معیارها ریسک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: درصورتی که اشخاص یاد شده در مهلت قانونی و مطابق مقررات از ارایه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، این سازمان نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات به دست آمده اقدام می‌کند. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مسیحی از مودیان مالیاتی خواست اظهارنامه مالیاتی خود برای عملکرد سال ۱۳۹۸ را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت‌های مترتب بر فعالیت اقتصادی خود و با رعایت مقررات قانونی تنظیم کنند که این موضوع مستلزم تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی مبتنی بر اسناد و مدارک مثبته است. وی با بیان اینکه اجرای دقیق ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و همچنین کاهش فرایند زمان قطعیت مالیاتی می‌شود، گفت: انتخاب برای حسابرسی مالیاتی مبتنی بر ارزیابی ریسک مالیاتی مودیان موجب بهبود و ارتقای تمکین مالیاتی به عنوان شاخص کارایی نظام مالیاتی می‌شود.

بهره‌وری باید  هدف سازمان‌ها باشد

رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، ارتش‌‌ها همواره پیشران توسعه بوده‌اند. به گزارش مهر و به نقل از سازمان ملی بهره‌وری، فاطمه پهلوانی، در جمع کمیته‌های بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان‌های تابعه اظهار داشت: توجه به بُعد کارایی در بهره‌وری برای سازمان‌های ایرانی بسیار مهم است. رییس سازمان ملی بهره‌وری افزود: بهره‌وری هدف غایی عملکرد یک سازمان است لذا می‌بایست همچون چتری گسترده همه اقدامات دیگر اعم از ارتقای کیفیت فرآیند و فرآورده، استانداردسازی، ارزیابی عملکرد و سایر اقدامات بهبود را در برگیرد. پهلوانی نظم و انضباط کاری حاکم بر نهادهای نظامی و دفاعی را عامل اولیه کلیدی برای حرکت به سوی کارآمدی دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، ارتش‌‌ها همواره پیشران توسعه بوده‌اند. توان برنامه‌‌ریزی بالا توام با نظم‌‌پذیری و دقت در اجرا در کنار مسوولیت‌‌پذیری در نیروهای نظامی از آنها مجموعه‌هایی پویا و در حال رشد ساخته است. همچنین سردار تقی‌زاده قائم‌مقام وزیر دفاع ضمن بیان نمونه­‌هایی از اقدامات وزارت دفاع در استفاده از سرریز فناوری دفاعی در صنایع تجاری کشور، بر استفاده بهینه از منابع و کاهش قیمت تمام شده محصولات در شرایط کاهش بودجه با رویکرد بهره‌وری به عنوان یک راهکار مهم در ارتقای توان دفاعی کشور در عین جنگ اقتصادی تاکید کرد.

وی از تبیین «وداجای آینده» خبر داد و گفت: در حال حاضر در صنایع دفاعی جهان در هر ۳۶ ساعت و اخیراً در هر ۲۳ ساعت یک پدیده یا محصول الکترونیک جدید در حال ظهور و ارایه است و ما نمی‌­توانیم در چنین شرایطی بی‌تفاوت باشیم و در تقویت بنیه­ دفاعی کوتاهی کنیم.

اعلام زمان جدید برای ثبت‌نام جاماندگان کمک معیشتی

سخنگوی طرح کمک معیشتی اظهار کرد: برای ثبت‌نام افراد جامانده از کمک معیشتی که احساس می‌کنند استحقاق دریافت آن را دارند و موفق به ثبت‌نام نشده‌اند زمان مشخصی را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش فارس حسین میرزایی درباره بررسی اطلاعات بانکی متقاضیان دریافت کمک معیشتی اظهار کرد: کد ملی افراد متقاضی برای بانک مرکزی ارسال می‌شود و اطلاعات مالی آنها بر اساس ۱۱ شاخص بانکی در ۵۰ گروه بررسی می‌شود.

وی افزود: این شاخص‌ها از جمله مانده اول و آخر سال تراکنش‌ها گردش حساب و امثال آنها از سه سال قبل تا الان به صورت معدل بررسی می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره حذف دریافت‌کنندگان یارانه نقدی بر اساس لیست دریافت‌کنندگان کمک معیشتی گفت:  درباره بسته و هرچه غیر از آن مطرح شود شایعه است و کمک معیشتی ارتباطی با یارانه نقدی ندارد. میرزایی ادامه داد: اگر تصمیم جدیدی درباره یارانه نقدی اتخاذ شود قطعاً از طریق سخنگوی دولت سازمان برنامه و بودجه یا دیگر مراجع اطلاع‌رسانی دولت اعلام خواهد شد. وی درباره جاماندگان ثبت‌نام دریافت کمک معیشتی گفت: برای اینکه افراد جامانده را مشخص کنیم برای دریافت بسته حمایتی معیشتی اطلاعات خود را ثبت کنند.

سخنگوی طرح معیشتی ادامه داد: ما در ابتدا اول دی ماه را مشخص کردیم اما با توجه به اینکه این اتفاق باید در پلیس به‌علاوه ۱۰ انجام شود زمان نهایی و دقیق را اعلام خواهیم کرد.

 

ارسال نظر