اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۲۳۲

تغییر رویکرد موادفروشان  از فضای حقیقی به مجازی

با رشد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات حمل و نقل مسافر و کالا، احتمال سوءاستفاده از این فضا از سوی قاچاقچیان موادمخدر نیز وجود دارد، موضوعی که رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از رصد و برخورد با موارد مجرمانه در آن خبر داده است. محمد بخشنده درباره احتمال قاچاق موادمخدر از سوی رانندگان برخی از تاکسی‌ها یا پیک‌های موتوری اینترنتی گفت: در بحث توزیع موادمخدر رویکرد جدید قاچاقچیان بیشتر در حوزه فضای مجازی است تا حوزه شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی مسافر و کالا. در حوزه فضای مجازی نیز با تشکیل دایره‌ ویژه فضای مجازی در پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم و چندین باند فعال در فضای مجازی را هم شناسایی و منهدم کردیم. او در مورد نظارت بر استارت‌آپ‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز به ایسنا گفت: در این مورد نیز چنین مواردی بسیار اندک است و عمدتا در موارد انگشت شمار هم رانندگان از آن بی‌خبر بوده‌اند، اما در این مورد پیگیر هستیم و ما رصد لازم را انجام داده و با موارد مجرمانه برخورد خواهیم کرد. بخشنده ادامه داد: به‌طورکلی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها هنگام دریافت مجوز باید به پلیس مراجعه کنند که در آنجا نیز مسوولان و مدیران این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها از سوی کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر توجیه  و موارد و توصیه‌های لازم به آنان ارایه می‌شود تا در دام افراد سودجو نیفتند. در مجموع به دلیل همین اقدامات است که در این فضا چنین جرایمی نداریم.

اگر کنکور بگذارد پژوهش  در کشور رشد می‌کند

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه گاهی دانش‌آموزان در حیطه فعالیت‌های پژوهشی گرفتار رقابت‌زدگی می‌شوند و هدف این رقابت‌ها دیگر آموزش و تعلیم و تربیت نیست گفت: اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد. علی ذوعلم در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی که در دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه ۲ آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه تا وقتی به خلاءها توجه نکنیم پیشرفت نمی‌کنیم، گفت: در برخی پژوهش‌های دانش‌آموزی شاهد فعالیت والدین هستیم، یعنی والدین هستند که کارهای پژوهشی دانش‌آموز را انجام می‌دهند و دانش‌آموزان نقشی ندارند.  او افزود: از والدین می‌خواهیم این کار را نکنند و اجازه دهند دانش‌آموزان خودشان را وارد کار پژوهشی کنند. رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه علاوه بر این دبیران و معلمان بیش از آنچه که باید، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند و مانع خلاقیت دانش‌آموزان می‌شوند اظهار کرد: خلاقیت، یک اصل در پژوهش است و کمک‌های زیاد از حد، مانع ظهور خلاقیت در دانش‌آموزان می‌شود.  ذوعلم ادامه داد: گاهی ما فراتر از برنامه درسی از دانش‌آموزان مطالبه کارهای پژوهشی داریم و گاهی موضوعاتی مطرح می‌شود که موضوعات فانتزی هستند و برخی از این کارها فراتر از دغدغه‌های ذهنی دانش‌آموزان هستند. او افزود: همچنین در این حیطه گاهی دانش‌آموزان گرفتار رقابت زدگی می‌شوند و هدف این رقابت‌ها دیگر آموزش و تعلیم و تربیت نیست از این رو چنین اقداماتی حتی می‌تواند آسیب زننده باشد، اما در انتها باید تاکید کنم که اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.

دیابت، سرطان و آلزایمر بیمه‌ها را ورشکست می‌کنند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ درصد مردم دیابت دارند، ۳۵ درصد به کبد چرب مبتلا هستند، سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و آلزایمر در کنار پیرشدن جامعه هزینه‌های بیمه‌های سلامت را به‌شدت بالا می‌برند و در سال‌های آینده چالش اصلی بیمه‌ها خواهند بود و آنها را ورشکست می‌کنند. رضا ملک‌زاده افزود: ایرانی‌ها ۱۰ سال زودتر از مردم دنیا به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، ‌گر چه استعداد ژنتیکی در این بیماری نقش دارد اما عامل اصلی سبک زندگی، کم‌تحرکی، مصرف دخانیات و تغذیه نامناسب است. ۱۰ درصد مردم ایران اکنون دیابت دارند و تا ۲۰ سال آینده ۲۵ درصد ایرانیان به این بیماری مبتلا خواهند بود و همین الان در برخی استان‌ها شیوع این بیماری بسیار بیش از میانگین کشوری است. شیوع کبد چرب اکنون در کشور ۳۵ درصد است و تا ۲۰ سال آینده به ۵۰ درصد جمعیت کشور می‌رسد. معاون وزیر بهداشت گفت: روند پیر شدن جمعیت کشور و افزایش ناتوانی‌ها، سرطان‌ها و آلزایمر چالش بسیار جدی بیمه‌ها و نظام سلامت در آینده است که هزینه‌های بسیار سرسام آوری را تحمیل می‌کند؛ در حالی که با پیشگیری از هم‌اکنون می‌توانیم با هزینه‌های بسیار کمتری در آینده مواجه شویم. وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر باید برای بهبود کیفیت زندگی مردم، افزایش ورزش همگانی، افزایش امکانات ورزشی برای آحاد مردم و کاهش مصرف قند و شکر هزینه کنند زیرا یکی از مهم‌ترین عوامل بروز این بیماری‌ها مصرف بالای قند و شکر در ایران است، قنادی‌ها در ایران همیشه با صف‌های مشتریان مواجه است. بیشترین میزان مصرف نوشابه‌های قندی دنیا را ایرانیان دارند در حالی که در دنیا بیمه‌ها با جایگزین کردن قندهای گیاهی مانند استیویا یا برنامه‌های ملی کاهش فشار خون و اضافه وزن برای کاهش هزینه‌های سلامت و ارتقای سطح سلامت مردم هزینه می‌کنند.

 

ارسال نظر