اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۹۷۲

مدرسه‌ای با ۴ دانش‌آموز

بوشهر| دبستان امت روستای مِلسوخته در شهرستان دیر با ۴ دانش‌آموز فعالیت می‌کند. روستای کوچک و کم‌‎جمعیت ملسوخته در فاصله ۲۱ کیلومتری مرکز بخش بردخون و در غرب جاده ساحلی بوشهر دیر واقع شده است که با جاده‌ای شنی به مسیر اصلی متصل می‌شود. این روستا در فاصله کمی از خلیج فارس قرار دارد. بیشتر اهالی آن اقوام هستند و نام خانوادگی کشکولی دارند.  جمعیت روستا ۲۹ نفر شامل ۱۵ مرد و ۱۴ زن است که ۲۲ نفر باسواد و ۷ نفرشان بی‌سواد هستند و شغل کشاورزی، دامداری و صیادی دارند و با همه کمبود‌ها دست از دیار خود برنداشته و چراغ ملسوخته را روشن نگه داشته‌اند. رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در بازدید از این مدرسه گفت: نگاه آموزش و پرورش به همه مدارس به ویژه در مناطق و روستا‌های محروم و دورافتاده بر توجه و حمایت همه‌جانبه است تا دانش‌آموزان این روستا‌ها بتوانند از فرصت‌های آموزشی و پرورشی بهره کافی ببرند. او، دبستان امت روستای ملسوخته را از مدارس پویا در منطقه دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان این مدرسه همواره باانگیزه و نشاط، با وجود همه مشکلات و دشواری‌ها همگام با سایر مدارس تحصیل می‌کنند و ۴ دانش‌آموز با تلاش مدیرآموزگار خود به اهداف بلند فردا امید دارند.

فاضلاب همچنان در شهرستان کارون جولان می‌دهد

اهواز| پس از گذشت چند روز از بارندگی، فاضلاب در خیابان‌های شهرستان کارون جولان می‌دهد.

نواب حاجیان سعید شهردار کوت‌عبدالله گفت: در گذشته فاضلاب و آب‌های سطحی شهرستان در حاشیه شهر در منطقه بحره دفع می‌شد، اما در سال‌های اخیر که در این اراضی ساخت و ساز صورت گرفته امکان هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب به این منطقه وجود ندارد. او افزود: مسوولان شهرداری وقت برای برخی از این ساخت و ساز‌ها مجوز صادر کرده‌اند، البته به دلیل مشخص نبودن محدوده شهر، برخی از این ساخت و ساز‌ها نیز بدون مجوز صورت گرفته‌اند. این مقام مسوول ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید برای این شهر سیستم دفع فاضلاب تعریف کند و به دلیل نبود شبکه دفع فاضلاب از ۱۶۰ کیلومتر کانال روباز برای دفع فاضلاب استفاده می‌شود. احمد باقری قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در این خصوص گفت: حجم آب جمع شده در این شهر متعلق به آب باران است و مسوولیت آن به آبفا باز نمی‌گردد.

مسوولان  از خام فروشی جلوگیری کنند

اصفهان | جابر جعفری مدیر خرید خارجی ذوب آهن اصفهان در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ایران متافو به خبرنگار ما گفت: در سالیان اخیر با توجه به وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و به ویژه بعد از خروج دولت امریکا از برجام، مسیرهای باز شده جهت تعاملات بین‌المللی، متاسفانه مجددا بسته شد و خریدهای خارجی با چالش‌های زیادی همراه گردید. جعفری گفت: ذوب‌آهن اصفهان که بنیان آن بر اساس معادن گذاشته شد و مدیریت آنها را نیز بر عهده داشت هم‌اکنون به دلیل کمبود اولیه داخلی به ویژه سنگ‌آهن با نیمی از ظرفیت تولید دارد و متاسفانه صادرات این ماده اولیه استراتژیک را شاهد هستیم. مسوولان در جهت حفظ تولید و ارتقای آن نیاز است حامی تولید‌کنندگان باشند و با اتخاذ راهبردهای اثربخش از خام فروشی مواد اولیه جلوگیری نمایند.

کاهش سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی

ارومیه| سرپرست اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان به هفت کیلوگرم رسیده است. محمدباقر قریشی با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین مصرف سرانه آبزیان در کشور ۱۰ کیلوگرم است افزود: این مقدار در آذربایجان‌غربی کمتر از هفت کیلوگرم برای هر نفر است که با افزایش میزان تولید و گسترش صنعت آبزی‌پروری می‌توان امید داشت که میزان مصرف ماهی در این استان نیز به میانگین کشوری نزدیک‌تر شود. قریشی با اعلام اینکه همچنین این استان تنها منبع آبی پرورش تولید شاه میگوی آب شیرین را داراست افزود: شاه‌میگو دراز آب شیرین کشور مختص آذربایجان‌غربی است و سالانه بیش از ۵.۵ تن شاه‌میگو صید شده در دریاچه سد ارس پس از عمل‌آوری و بسته‌بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا صادر می‌شود.

۱۰۰ واحد معدن مجوزدار  در شهرستان دماوند وجود دارد

دماوند| رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم در استان تهران، دارای ظرفیت‌های مختلفی است، وجود معادن مختلف یکی از ویژگی‌های این شهرستان است. آقاجان احمدی اظهار داشت: تعداد معادن شهرستان دماوند براساس پروانه بهره‌برداری بالغ‌بر ۱۰۰ مورد است که با توجه به وجود معادن در دماوند، ۲۶ واحد مربوط به شن و ماسه‌مخلوط کوهی است که ۱۲ واحد از آن فعال و مابقی غیرفعال است. وی افزود: همچنین ۹ واحد گچ در شهرستان دماوند وجود دارد که ۶ مورد فعال و سه واحد نیز غیرفعال است. علاوه بر این ۱۱ واحد خاک صنعتی در دماوند وجود دارد که تنها یک واحد از آن فعال است.

 

ارسال نظر