اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۶۰۹

ابتکار: راهبرد دولت تحقق عدالت جنسیتی است

 معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید برای زنان و خانواده را تحقق عدالت جنسیتی از طریق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هدفمند توصیف کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی و رفع فقر و تبعیض هم‌افزایی و همکاری داشته باشند. معصومه ابتکار در نشست با مشاوران زنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور با بیان اینکه شاهد حرکت و شتاب خوبی در شاخص‌های ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هستیم، اظهار داشت: بی‌تردید با تحقق برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای بهبود و ارتقاء وضعیت زنان و خانواده تدوین شده و در حال اجرایی شدن است، شاهد آینده بسیار روشنی خواهیم بود. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: بعد از سال ۹۶ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و شکل‌گیری تروریسم اقتصادی با شرایط جدیدی مواجه هستیم و در چنین شرایطی تحقق وعده‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیازمند همت و جدیت بیشتر و جهت‌گیری‌ها و هدف‌گذاری‌های دقیق‌تر است. ابتکار خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه خون شهدا و ایثارگران و انگیزه‌های معنوی شکل‌ گرفته و بدون تردید با استحکام درونی و اتکا به نسل جوان، مسیر متعالی خود را با سرافرازی طی خواهد کرد. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، برنامه‌ریزی را یکی از ابزارهای رسیدن به اهداف دانست و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌منظور تحققق شاخص‌های عدالت جنسیتی تاکید می‌شود و راهبرد اصلی دولت دوازدهم برای زنان و خانواده تحقق عدالت جنسیتی از طریق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هدفمند است. ابتکار با اشاره به ابلاغ شاخص‌های عدالت جنسیتی، اظهار داشت: این شاخص‌ها در سطح کلی و اختصاصی تدوین و ابلاغ شده است و در راستای تحقق این شاخص‌ها همه دستگاه‌ها باید همکاری و هم‌افزایی داشته باشند و به نوعی تمام دستگاه‌ها در این زمینه مسوولیت دارند. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: برای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در هر استان موافقتنامه‌های جداگانه‌ای امضاء شده است و در این شاخص‌ها به اقتضائات خاص آن استان‌ها و اهداف شاخص‌های عدالت جنسیتی و اسناد بالادستی توجه شده است.

نتایج مرحله اول جمع‌آوری کودکان کار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مرحله اول طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان به اتمام رسیده و نتایج طرح مشخص کرد که ۹۰ درصد این کودکان ایرانی نیستند و بخشی نیز بی‌هویت هستند. حبیب‌الله مسعودی‌فرید در مورد جمع‌آوری کودکان کار و خیابان، اظهار داشت: طی اجرای مرحله اول این طرح که شهریور ماه به اتمام رسید حدود ۴۰۰ کودک کار و خیابان جمع‌آوری و ساماندهی شدند. او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کودکانی که در این طرح جمع‌آوری شدند اتباع کشور‌های دیگر و بیشتر تبعه افغانستان بودند، به مهر گفت: فقط ۱۰درصد کودکان کار و خیابان جمع‌آوری شده ایرانی و ساکن مناطق حاشیه‌ای بودند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، ادامه داد: کودکان جمع‌آوری شده در 3 مرکز یاسر، بعثت و شهدای افسریه ساماندهی و نگهداری شدند که البته دو مرکز مخصوص پسران و یک مرکز نیز محل نگهداری دختران است. او در مورد نگهداری کودکان تبعه کشورهای دیگر نیز گفت: این کودکان با همکاری نیروی انتظامی و واحد مددکاری به اداره اتباع معرفی شدند و سعی شد تا به خانواده‌هایشان بازگردند که البته بخشی از این کودکان بدون کارت هویت در ایران بودند. فرید در مورد توانمند‌سازی کودکان جمع‌آوری شده، اظهار داشت: کلاس‌های مختلف آموزشی برای این کودکان در مراکز برگزار می‌شود که یکی از آنها آموزش حرفه و توانمند شدن آنهاست. به گفته وی، تا زمانی که این کودکان توانمند نشده و شغل و درآمدی پایدار و ثابت نداشته باشند نمی‌توان گفت از خیابان‌ها حذف می‌شوند چرا که نیاز باعث بازگشت مجدد آنها به سطح خیابان خواهد شد.

جذب پرستار خارجی در کشور تکذیب شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تکذیب اخباری مبنی بر جذب پرستاران اتباع بیگانه در کشور گفت: اساسا این موضوع صحت ندارد و متاسفانه افرادی که خود را به ظاهر مدافع پرستاری قلمداد می‌کنند با اهداف مشخص چنین اخباری را عنوان می‌کنند و بدتر از آن این است که برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از صحت موضوع و پیگیری از مراجع رسمی، آن را منتشر می‌کنند. مریم حضرتی ضمن بیان این مطلب گفت: به گروه‌های پرستاری و دلسوزان واقعی حرفه پرستاری اطمینان می‌دهم تا زمانی که خدمتگزار جامعه فهیم پرستاری هستم، اجازه نخواهم داد افرادی منفعت طلب و سودجو از احساسات پاک پرستاران عزیز سوءاستفاده کنند و با شایعه‌سازی، بهره‌برداری شخصی از آن کنند. او با توصیه به افراد به تقوا در عمل و گفتار گفت: خوشبختانه نهادهای نظارتی به خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند و کارنامه فعالیت‌های افراد، همواره روشن بوده است و بدون شک با کسانی که به چنین رفتارهای غیر‌حرفه‌ای و غیر‌اخلاقی دامن می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد چیزی در عملکرد برای ارایه به جامعه پرستاری نداشته و ندارند.

 

ارسال نظر