دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۷۹

اپلیکیشنی برای مشاوره  دندان‌پزشکی

اپلیکیشنی ارایه شده که مخصوص دندانپزشکان است. این اپلیکیشن با کمک وب‌کم بین دندانپزشک و بیمار ارتباط برقرار می‌کند و حتی پزشک می‌تواند علاوه بر مشاوره برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز کند. به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، هنگامی که دندان‌درد آغاز می‌شود، بیمار نیازمند درمان سریع آن است. اما باید منتظر بماند تا دندانپزشک وقت ویزیتی برای او تعیین کند. در همین راستا آمار سازمان«سلامت همگانی انگلیس (NHS)» نشان می‌دهد، سال گذشته از هر چهار نفری که سعی داشتند وقت جراحی دندانپزشکی رزرو کنند، یک نفر موفق به انجام این کار نشده است. از سوی دیگر بیماران در مدت زمان انتظار برای ملاقات با دکتر با درد زیادی مواجه هستند و برخی از آنها حتی با زیاده‌روی در مصرف استامینوفن، اوردوز می‌کنند. طبق آمار یک‌سوم پرونده‌های اوردوز تصادفی در اورژانس‌ها مربوط به درد دندان است. در همین راستا دو دندانپزشک به نام‌های «دیپاک اولاک» و «کیان دینسا» نخستین اپلیکیشن تماس ویدیویی دندانپزشکی را در انگلیس را ارایه کرده‌اند. این اپلیکیشن با استفاده از وب‌کم، خدمات مشاوره با دندانپزشک را برای بیماران فراهم می‌کند. حتی پزشکان می‌توانند با کمک این اپلیکیشن آنتی‌بیوتیک را برای بیمار تجویز کنند.  ین اپلیکیشن رایگان است و به ازای هر مشاوره از مشتریان ۲۵ پوند دریافت می‌کند.  حتی می‌توان با کمک این اپلیکیشن برای روز بعد وقت ویزیت از پزشک گرفت.

 هوش مصنوعی مچ رانندگان متخلف را می‌گیرد

اگر از جمله افرادی هستید که به‌طور مرتب در حین رانندگی از گوشی استفاده می‌کنید، با نصب دوربین‌های هوش مصنوعی قادر به چنین کاری نخواهید بود. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، اگر چه همه می‌دانند که استفاده از گوشی در حین رانندگی خطرناک است، اما برخی افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند. جریمه‌های کلان نیز نتوانسته جلوی افراد متخلف را در این زمینه بگیرد و حالا فناوری قصد دارد با چنین افرادی مقابله کند. یک شرکت استرالیایی به نام Acusensus دوربین‌های جدیدی را بر مبنای فناوری هوش مصنوعی ابداع کرده که در تمامی شرایط آب و هوایی، در روز یا در شب و به صورت ۲۴ ساعته قادر به بررسی شرایط رانندگان هستند و اگر آنها را در حال استفاده از گوشی بیابند، اطلاعات مربوط به این موضوع را بطور رمزگذاری‌‌شده ذخیره کرده و برای پلیس ارسال می‌کنند تا قبض جریمه برای افراد متخلف صادر شود. دوربین‌های مذکور از شش ماه قبل در حال آزمایش هستند و تا به حال از طریق آنها عملکرد ۸.۵ میلیون راننده بررسی و کنترل شده و از این طریق بیش از صدهزار راننده متخلف شناسایی شده‌اند. انتظار می‌رود این سیستم از سال ۲۰۲۳ برای کنترل ۱۳۵ میلیون راننده در استرالیا به کار گرفته شود.افرادی که از طریق این دوربین‌های هوش مصنوعی به عنوان متخلف شناسایی شوند باید ۲۳۰ دلار جریمه پرداخت کنند و پنج امتیاز منفی نیز برای آنها منظور خواهد شد. این دوربین‌‌ها در کشورهایی مانند هند و کانادا نیز در حال آزمایش هستند.

عمر ویندوز ۷ به سر نخواهد آمد

گروهی از متخصصان علم رایانه به تازگی اعلام کرده‌اند که بعد از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، قصد دارند به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوط به آن را خود ارایه و منتشر کنند. به گزارش ایسنا، گروهی از کارشناسان و متخصصان علم رایانه تحت عنوان 0patch پس از مدت‌ها تلاش و کار مداوم روی آسیب‌پذیری‌های امنیتی که در نسخه ویندوز ۷ وجود داشت، به تازگی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ در سال جاری میلادی، خود به ارایه و انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی این نسخه از ویندوز اقدام خواهند کرد تا کاربرانی که از آپدیت سیستم عامل رایانه خود به جدیدترین نسخه از ویندوز جای مانده‌اند، نیز بتوانند امنیت سایبری رایانه و اطلاعات خود را حفظ کنند و در صورت وجود و کشف آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی، آنها را برطرف کنند. مایکروسافت، شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز، با انتشار بیانیه‌های مختلف در طول یک سال گذشته بارها از پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی و قبلی ویندوز همچون ویندوز ۷ که از پرطرفدارترین نسخه‌های این سیستم عامل محسوب می‌شود، خبر داده و به کاربرانی که هنوز از آن برای رایانه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند هشدار داده است که هرچه زودتر نسخه‌های جدیدتر همچون ویندوز ۱۰ را روی سیستم خود نصب و دانلود کنند، چراکه نسخه‌های قبلی دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری را از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی دریافت نخواهند کرد و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای کاربران رایانه‌های مذکور، مایکروسافت پاسخگو نخواهد بود. بر اساس گزارش وب‌سایتWindows Centra، بر خلاف آنکه بارها شرکت مایکروسافت به کاربران ویندوز ۷ برای کوچ و ارتقا به ویندوز ۱۰ هشدار داده بود، همچنان گزارش‌ها تا چند ماه اخیر نشان می‌داد که تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان هیچ توجهی به ارتقای سیستم‌عامل رایانه خود نمی‌کنند و تمایلی برای ارتقا و دریافت به روزرسانی به ویندوز ۱۰ از خود نشان نمی‌دهند. به همین خاطر انتظار می‌رود که خبر منتشرشده از سوی کارشناسان و متخصصان گروه 0patch برای آن دسته از کاربرانی که همچنان به ویندوز ۷ وفادار مانده‌اند، خوشحال‌کننده و کاربردی باشد.

 

ارسال نظر