شرکت در انتخابات با «پول‌های کثیف» خط قرمز ماست

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۳۵
شرکت در انتخابات با «پول‌های کثیف» خط قرمز ماست

گروه ایران|

مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس پنجم خبرگان رهبری دیروز در حالی آغاز شد که رییس‌جمهوری کشورمان برای رساندن پیام ملت ایران به گوش جهانیان و استیفای حقوق ایرانیان راهی نیوریورک شده است. عقربه‌های ساعت 8و 30دقیقه را نشان می‌داد که با استقرار هیات رییسه در جایگاه خود، زنگ افتتاحیه این مراسم زده شد. البته هنگام نواخته شدن زنگ افتتاحیه فقط 53 نفر از اعضای خبرگان در جلسه حاضر بودند که پس از قرائت قرآن، سایر اعضا به‌تدریج وارد جلسه شدند. روحانی رییس‌جمهور کشورمان که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، مهم‌ترین غایب این اجلاسیه بود. صدرالساداتی که در هفته‌های گذشته برخی حواشی درباره او و برادرش مطرح شده بود، در این جلسه حضور نداشت. صندلی مرحوم آیت‌الله هاشمی هم خالی بود و کسی روی این صندلی ننشست.

در ادامه آیت‌الله خاتمی با قرائت دستور کار اجلاسیه هفتم خبرگان اعلام کرد که سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه یکی از سخنرانان اجلاسیه است و خبر داد که رییس دستگاه قضا درباره تعیین خطوط کلی این قوه و مبارزه با مفسدین اقتصادی سخنرانی خواهد کرد.سپس آیت‌الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت مراسم پیاده روی اربعین، اهمیت دفاع مقدس و مقاومت در برابر دشمن، ضرورت مطالبه‌گری مردم، مفاسد اقتصادی، سیاست خارجی و خطوط قرمز شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد. رییس‌ مجلس خبرگان با بیان اینکه «امسال سال رونق تولید است و ما باید نیازهای مردم را تامین کنیم، ولی جای این سیاست در ایران امروز خالی است»، گفت: « برخی نمی‌خواهند این امر تحقق یابد تا جایی که سال گذشته هجده میلیارد دلار به جیب دلالان ریخته شده است و اکنون دست گدایی به سمت اروپا دراز کرده‌اند. اروپایی‌ها نیز وعده سر خرمن به ما می‌دهند و کمکی به ما نمی‌کنند. اما مردم نباید بی‌تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند. مردم باید مطالبه‌گر باشند؛ چراکه اگر ایستادند و مطالبه‌گری کردند دیگران مجبور می‌شوند به حرفشان گوش دهند، هر چند که بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.»  رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: یکی از خط قرمز‌های ما در شورای نگهبان، شرکت در انتخابات با استفاده از پول‌های کثیف است که یک عده‌ای با پول می‌خواهند به مجلس بروند و این مورد پسند ما نیست.

به گزارش میزان، آیت‌الله احمد جنتی دیروز و در هفتمین اجلاس خبرگان دوره پنجم بیان داشت: برای احقاق شعار سال باید مقاومت کرد، دشمنان تلاش می‌کنند تولید صورت نگیرد و مردم در فلاکت باشند و مردم به خاطر فقر در مقابل نظام شورش کنند و از این طریق نظام را تضعیف کنند، اما عمل و اجرای شعار رونق تولید می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

وی بابیان اینکه سرمایه و پول‌ها باید در کشور صرف تولید شود، گفت: دلال‌ها ارز دولتی گرفتند و آن را صرف چرخه تولید نکردند. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: ٢هزار میلیارد نقدینگی در کشور داریم و همین‌ها را می‌توان به سمت تولید هدایت کرد، باید مسکن بسازیم، نیاز‌های مردم را تامین کنیم؛ لذا باید این سرمایه‌ها را هدایت کنیم.  وی خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: باید شما و دیگران مردم را توجیه کنید و باید سعی کنیم مردم مطالبه‌گر شوند، مردم ناامید ومأیوس نشوند؛ همین حرف‌ها از زبان من و شما بیرون بیاید مردم را مطالبه‌گر می‌کند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری از نیروی جوانان در کشور گفت: جوانان انقلابی، پاک و مخلص زیادی در کشور هستند که آینده‌سازی می‌کنند باید بگذاریم به میدان بیایند و در سال تولید، فعالیت کنند.

آیت‌الله جنتی بابیان اینکه مقاومت است که انسان می‌سازد، بیان داشت: حرف از مذاکره می‌زنند، مذاکره کنیم که چه شود؟ مذاکره یعنی هرچه آنها گفتند را قبول کنیم، در این صورت قدم به قدم جلو می‌آیند از مسائل موشکی و سایر موارد را مد نظر قرار می‌دهند تا ما را تحت فشار قرار داده و تسلیم کنند؛ اما در این میدان ما پیروز می‌شویم و نه آنها. وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها تبدیل به فرصت شده و کار‌های خوبی در این زمان کرده‌ایم. خودمان تولید می‌کنیم و این هم حاصل مقاومت بود که روز به روز زیادتر می‌شود. آیت‌الله جنتی با اشاره به خط قرمز‌های شورای نگهبان در آستانه انتخابات مجلس گفت: ما خط قرمز‌هایی داریم که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. باید انتخاباتی بانشاط برگزار کنیم.

وی گفت: یکی از خط قرمز‌های ما، برگزاری شرکت در انتخابات بااستفاده از پول‌های کثیف است که یک عده‌ای با پول می‌خواهند به مجلس بروند و این موردپسند ما نیست. دوم اینکه از ما توقع نداشته باشند کسی که شرایط را داراست، چون باب میل شان نیست را رد کنیم و بالعکس، برای کسانی که به نظام، انقلاب و قانون اساسی التزام دارند راه برایشان باز است.

پس از اتمام سخنرانی آیت‌الله جنتی، احمد خاتمی از خبرنگاران خواست تا جلسه را ترک کرده و در مراسم اختتامیه که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود، حضور یابند.

 

 

ارسال نظر