اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۶۴

خاویار البرز در راه بازارهای جهانی

البرز|معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون 26 کیلوگرم خاویار از البرز به خارج از کشور ارسال شده که این میزان خاویار به‌عنوان نمونه صادر شده و در صورت تایید، صادرات عمده آن شروع می‌شود. علیرضا جمالی در نشست مطبوعاتی دیروز اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 23 هزار و 500 قطعه آبزیان زینتی، 168 تن پا و پنجه مرغ، 35 هزار قطعه پولت تخم‌گذار، 534 تن تخم مرغ خوراکی، پنج‌هزار و 550 کیلو گوشت مرغ منجمد، هشت‌هزار و 210 کیلو عسل و 26 کیلو خاویار به عنوان نمونه به کشورهای دیگر از جمله افغانستان، قرقیزستان، عراق و... صادر شده است.

کلنگ زنی بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال شرق

مشهد|صبح دیروز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال شرق کشور به منظور اتصال 4 محور بزرگ شهری در مشهد آغاز شد. این پروژه در میدان نمایشگاه بااعتبار پایه 200 میلیارد تومان اجرا و تا دو سال دیگر مورد بهره‌برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، عملیات اجرایی و ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان (میدان نمایشگاه) صبح دیروز به مناسب روز آزادگان با حضور استاندار، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری آغاز و کلنگ زنی شد.

این پروژه در میدان نمایشگاه بااعتبار پایه 200 میلیارد تومان اجرا و تا دو سال دیگر مورد بهره‌برداری شهروندان قرار خواهد گرفت. احداث این تقاطع 4سطحی منجر به اتصال چهار محور بزرگ مشهد شامل بولوار نمایشگاه به بولوار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (میثاق)، بولوار امام علی(ع) به بولوار مهدیه و دو چپگرد بولوار امام علی(ع) به سمت وکیل‌آباد و بولوار مهدیه به سمت بولوار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خواهد شد  همچنین از حجم ترافیک نیز کاسته خواهد شد.

کشف کالای قاچاق و احتکار شده در مشهد و نیشابور

مشهد| انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال در مشهد و حدود ۱۲۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده در نیشابور کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی استان در اقدام اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق مقادیر بسیاری کالای قاچاق در سه واحد صنفی متخلف در مشهد دست یافتند. سردار محمد کاظم تقوی افزود: ماموران پس از شناسایی دقیق این واحدها با هماهنگی قضایی اقدام به بازرسی از آنها کردند. وی اظهار داشت: در بازرسی از این واحدها ۲ هزار و ۹۴۲ دستگاه انواع تجهیزات پزشکی، ۱۰۰ تن تخم آفتابگردان و ۱۰ تن زنجبیل فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

تحقق تولید حداکثری  وظیفه همه ماست

اصفهان| در آستانه اعیاد قربان و غدیر منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به همراه تنی چند از مسوولان شرکت با سرتیپ پاسدار فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان‌(عج) اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه سپاه لنجان و سرهنگ مختاری فرمانده بسیج ذوب آهن نیز حضور داشتند، سرتیپ فدا از خدمات ذوب‌آهن اصفهان در عرصه‌های مختلف از جمله دوران انقلاب و دفاع مقدس (پشتیبانی لجستیک و رزمی) در حوادث غیر مترقبه تشکر و قدردانی و ذوب‌آهن اصفهان را پیشگام در اشتغال‌زایی وکارآفرینی معرفی کرد.

آذربایجان غربی ۲۶۰ مدرسه کانکسی دارد

ارومیه| مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از وجود ۲۶۰ مدرسه کانکسی با ۴۷۷ کلاس درس در استان خبر داد. آیدین رحمانی با بیان اینکه این مدارس کانکسی بیشتر در مناطق صعب‌العبور استان دایر است افزود: در قالب برنامه دو ساله تا سال ۹۹ مدارس کانکسی در استان جمع‌آوری می‌شود. وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰۰ کلاس درس با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا مدارس کانکسی جمع‌آوری شود، عنوان کرد: در قالب طرح صنعتی‌سازی که استان آذربایجان غربی به‌عنوان استان پایلوت انتخاب شده تا دو سال آینده مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود.

کاهش 11 درصدی جمعیت دانشجویی در اردبیل

اردبیل| معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ما با آمار 11درصدی کاهش دانشجویان در استان اردبیل روبرو هستیم که این روند کاهشی در پسران بیشتر از دانشجویان دختر است. فریبرز دهقان اظهار کرد: دانشگاه‌های استان در سه بخش علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اردبیل بیش از 3 هزار و 369 دانشجو مشغول تحصیل بودند که یک هزار و 447 نفر از آنها پسر و یک هزار و 922 نفر نیز دختر بودند به‌طوری که 57 درصد دانشجویان علوم پزشکی استان را دختران تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر