اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۶۷

رانندگان فعال، لاستیک با نرخ مصوب می‌گیرند

شاتا| مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیم معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه طرح ویژه تشویق رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالاهای اساسی اجرایی شد. در قالب این طرح که با هدف

سرعت‌بخشی به تخلیه کالاهای اساسی وارداتی از گمرکات اجرایی می‌شود، مقرر است، خودروهای فعال در این حوزه با نرخ مصوب، لاستیک سنگین دریافت کنند. محمد قبله درباره جزییات طرح مذکور توضیح داد: طرح تحویل لاستیک با نرخ مصوب به ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل کالاهای اساسی، خودروهای سنگینی را در بر می‌گیرد که حداقل سه فقره بارنامه کالای اساسی از بندر امام به تمام نقاط کشور را داشته باشند یا کیلومتر کارکرد آنها در این حوزه به ۳۰۰۰ کیلومتر برسد. به گفته وی، این طرح با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اجرایی می‌شود. لاستیک‌های تحویلی با ارز ۴۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

التهاب قیمت خودرو از طریق بازار مجازی

ایسنا| رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، نسبت به تبعات منفی این اقدام بر ثبات قیمت‌ها در بازار واقعی خودرو هشدار داد. سعید موتمنی اظهار کرد: در چند ماه اخیر که با دستور دادستانی قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شده بود، شاهد بهبود وضعیت قیمت‌ها در بازار بودیم و اصطلاحا بازار خودش را پیدا کرده بود. او ادامه داد: تنها کارکرد سایت‌های اینترنتی در بازار خودرو این است که به گروه‌های صد نفره دلالان و سودجویان بازار خودرو این فرصت را می‌دهند تا نسبت به بازارسازی و قیمت‌سازی کاذب و التهاب بازار، اقدام کنند. او با بیان اینکه با بازگشت دوباره قیمت‌ها به بازار مجازی خودرو می‌خواهند بازاری که آرام شده بود و تعادل نسبی داشت را دوباره به هم بزنند، افزود: به عنوان مثال در حالی که امروز در بازار واقعی قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۴۸ میلیون تومان است مشاهده می‌کنیم که در برخی از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، قیمت فروش این محصول را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. موتمنی ادامه داد: این کاری است که تیم‌های چند ۱۰ نفری سودجویان انجام می‌دهند. آنها به یک‌باره چند ۱۰ آگهی فروش خودرو با قیمت بالا و اصطلاحا فیک برای یک خودروی خاص اعلام می‌کنند و به این ترتیب اقدام به قیمت‌سازی کاذب برای خودروها می‌کنند. او تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی تاثیر منفی بر ثبات قیمت‌ها و آرامش در بازار خودرو خواهد داشت.

وزارت صنعت مسوول اعطای مجوز استخراج رمز ارز شد

شاتا| مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اعطای مجوز فعالیت برای استخراج رمز ارز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده شد. با توجه به تصویب مصوبه استخراج رمز ارز در هیات دولت، فراگیرشدن استخراج آن و مراجعه‌های متعدد در خصوص ارایه مجوز قانونی به وزارت صنعت، این مهم پس از انجام جلسات و بررسی‌های متعدد در کمیسیون‌های مربوطه به این وزارتخانه محول شد.فرزاد اسماعیل‌زاده افزود: با توجه به نیاز این کسب و کارها به برق و پهنای باند مناسب، باید تاییدیه‌های لازم از وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت شود. لازم است تجهیزات مورد نیاز دارای برچسب انرژی بوده و از تجهیزات

به روز در این زمینه باشد. از جمله شرایط دریافت این مجوز، فعالیت شخصیت حقوقی با موضوع مرتبط در زمینه فناوری اطلاعات و جذب متخصصان این حوزه است. دستورالعمل اعطای مجوز فعالیت در این حوزه در حال تدوین است که پس از تکمیل و تصویب، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ارسال نظر