کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۰۳

ده‌ها کشته و زخمی در حمله طالبان به کابل

دست‌کم30 تن در انفجاری قوی که دوشنبه منطقه دیپلمات‌نشین کابل را لرزاند جان باختند. به‌گزارش یورونیوز، در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده و درگیری مردان مسلح با نیروهای امنیتی افغانستان، دست‌کم یکصد نفر زخمی شدند که ۳۵کودک دبستانی نیز در میان آنها هستند. طالبان که مسوولیت این انفجار را برعهده گرفته گفته تأسیسات فنی وزارت دفاع هدف بوده است. این حمله درحالی صورت می‌گیرد که از یک سو زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، در قطر، در حال گفت‌وگو با طالبان است و از سوی دیگر کابل اعلام کرده که گفت‌وگوهای مستقیم دولت با طالبان تا دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

انتقاد داووداوغلو از عملکرد حزب حاکم ترکیه

نخست‌وزیر پیشین ترکیه از عملکرد حزب حاکم عدالت و توسعه پس از شکست در انتخابات شهرداری استانبول انتقاد کرده است. به‌گزارش رویترز، احمد داووداوغلو در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ از عملکرد هم‌پیمان پیشین خود یعنی رجب طیب اردوغان و حزبش انتقاد کرده است. داووداوغلو همچنین ضمن هشدار نسبت به بحران اقتصادی در ترکیه، گفته: «با مشکلات اقتصادی مواجهیم که ۲۰۰۸ هم وجود داشت. اما در آن زمان افرادی در رأس اقتصاد بودند که اقتصاد می‌دانستند. تفاوت این است.»

بحرین حکم سلب تابعیت  ۹۲ مخالف را نقض کرد

یک دادگاه تجدید نظر در بحرین بخشی از حکم دادگاهی دیگر را نقض کرده که رای به سلب تابعیت ده‌ها شهروند این کشور به اتهام فعالیت تروریستی داده بود. حکم دادگاه تجدیدنظر ۹۲ نفر از ۱۳۸ نفری را شامل می‌شود که در دادگاه قبلی به سلب تابعیت محکوم شده بودند. این متهمان به زندان هم محکوم شده بودند که به‌گفته مقام‌های قضایی احکام حبس در دادگاه تجدید نظر تغییر نکرده است. آنها به دوره‌های زندان بین سه سال تا حبس ابد محکوم شده‌ بودند.

اردوغان: موشک‌های روسی را 10 روز دیگر می‌گیریم

رییس‌جمهوری ترکیه گفته نخستین بخش از سامانه پدافند هوایی روسی اس۴۰۰ در ۱۰ روز آینده به کشورش تحویل داده می‌شود. به‌گزارش رویترز، اردوغان با وجود اعتراضات مکرر امریکا گفته بود ایالات متحده تحریمی علیه آنکارا وضع نخواهد کرد. موضوع قرارداد خرید و سپس پافشاری ترکیه بر سر دریافت سامانه پدافندی اس۴۰۰ روسیه، یکی از دلایل اصلی تنش‌های اخیر بین آنکارا و متحدانش در «ناتو» و بطور مشخص ایالات متحده، به‌شمار می‌رود.

 

 

ارسال نظر