اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۱:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۵۸۵

خسارت 160 میلیارد ریالی  به تاسیسات دهیاری‌های قزوین

قزوین|مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: بارندگی‌های فروردین ماه امسال 160 میلیارد ریال به تاسیسات دهیاری‌های استان خسارت وارد کرده است. اکرم نجفی دیروز در این خصوص افزود: در حادثه سیلاب ابتدای امسال 230 روستا با آسیب روبرو شدند که بخشی از آن مربوط به تاسیسات‌دهیاری‌ها شامل زیرسازی، آسفالت، سنگفرش، ساختمان‌دهیاری، آرامستان و بوستان‌های روستایی بودند. مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: بر اساس برآورد کارشناسان این اداره، میزان خسارت‌های وارده به تاسیسات یاد شده 160 میلیارد ریال بوده که با تامین اعتبارات مورد نیاز درصدد رفع مشکلات مناطق روستایی برخواهیم آمد.

مدال زرین روابط عمومی به ذوب آهن اصفهان اهدا شد

اصفهان|مدال زرین روابط عمومی سال 1398، تندیس و لوح ویژه در هشتمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، شنبه 7 اردیبهشت ماه طی آیین ویژه‌ای با حضور اساتید ارتباطات و چهره‌های شاخص روابط عمومی کشور به منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اهدا شد . در بخشی از این لوح ویژه آمده است: دبیر خانه دایمی کنفرانس روابط عمومی و صنعت با تاکید بر اینکه آشنایی مدیران ارشد سازمان‌ها با کارکردها و اثر بخشی تکنیک‌ها و تکنیک‌های ارتباطی در حل مسائل سازمانی یک ضرورت است، نسبت به معرفی مدیران ارشد حامی روابط عمومی اقدام و مدال زرین روابط عمومی را هر سال به یکی از آنها تقدیم می‌کند . در این میان شاخص‌های متعددی برای انتخاب مدیر برتر حامی روابط عمومی تعیین شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به میزان اهمیت مدیر ارشد برای جایگاه روابط عمومی در سازمان، میزان سابقه مدیر ارزیابی شونده در اداره سازمان‌های بزرگ، میزان حضور مدیر ارزیابی شونده در گردهمایی‌ها و غیره اشاره کرد.

برنامه‌ریزی برای مقابله با بیکاری

خرم‌آباد|رییس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به تهدید سونامی بیکاری در لرستان طی نیمه دوم سال جاری گفت: در حفظ تولید و اشتغال موجود مشکل داریم. حسین سلاح‌ورزی دیروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه واقعیت این است که سهم لرستان در شاخص‌های اقتصادی تناسبی با منابع، سرزمین و… نداشته است و این موضوع هیچ ربطی به این دولت و دولت‌های قبل ندارد، اظهار داشت: سهم ما در تولید ناخالص همیشه نصف نرم کشور بوده است و همین عوامل باعث وضعیت اشتغال و بیکاری انباشته شده استان است. وی با بیان اینکه همه می‌دانیم در سال ۹۸ پیش‌بینی این است صادرات در حدود ۲۲ درصد کاهش و بیکاری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با این اوصاف آن شکاف عدم توسعه‌یافتگی صنعتی لرستان از حالت عادی هم بیشتر می‌شود.

صدور 1000 پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی در اردبیل

اردبیل|سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور 1000 مورد پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید در اردبیل خبر داد. رامین صادقی با اشاره به  وضعیت اخیر کشور گفت: امروز کشور ما در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرت‌های جهان است و یکی از ابزارهای برون‌رفت از این جنگ و پیروزی اقتصاد ما رونق تولید است. وی سه دستگاه اجرایی سازمان صمت، جهاد کشاورزی و گردشگری را پیشانی رونق تولید در اردبیل دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جدید ما با سرلوحه قرار دادن شعار رونق تولید واحدهای تولیدی را در استان پایش و بررسی کردیم تا بتوانیم روند کار و میزان فعالیت آنها را احصاء کنیم.  سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه آمار واحدهای فعال، نیمه تعطیل و راکد در اردبیل به دست آمده و مشکلات آنها در دست بررسی است، گفت: برای بیش از یک هزار واحد تولیدی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری صادر شده است و قرار است واحدهای راکد و نیمه فعال را مجدداً احیا و به چرخه تولید بازگردانیم.

افزایش تولید مرغ در گیلان

رشت|معاون جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: تولید مرغ در گیلان ۱۰درصد افزایش یافت. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: مرغداران گیلان پس از وقوع سیلاب و خسارت‌های وارد شده به واحدهای پرورش مرغ در مازندران و گلستان جوجه‌ریزی و تولید مرغ خود را در یک ماه گذشته ۱۰درصد افزایش دادند. علی اکبرنژاد افزود: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گیلان در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز حدود 20درصد افزایش یافته است. وی به تامین مرغ مورد نیاز در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی تولید مرغ در گیلان به اندازه کافی است و هیچ نیازی به استفاده از ذخایر استراتژیک استان نیست. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه روزانه بیش از 500تن مرغ در گیلان به بازار عرضه می‌شود افزود: 200تا250 تن مرغ در بازار داخلی استان توزیع می‌شود و بقیه به استان‌های همجوار نظیر تهران  ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر