چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۲۴

نمایشگاه‌های بدون مجوز بلای جان تولیدکنندگان قمی

11-2قم|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از ورود برخی دستگاه‌ها در برگزاری نمایشگاه‌های بدون مجوز گفت: نمایشگاه‌های بدون مجوز، بلای جان تولیدکنندگان استان است.به گزارش ایسنا، احمد ذاکری دیروز با بیان این مطلب افزود: در شرایطی که همه دستگاه‌های اجرایی و مسوولان استانی ‌دنبال راهکاری برای رونق تولیدات داخلی و بومی هستند، برخی مجریان نمایشگاهی با عرضه تولیدات غیربومی در نمایشگاه‌های بدون مجوز مسیر دستیابی به این هدف را طولانی‌تر می‌کنند. وی ادامه داد: در برخورد با مجریان این نوع نمایشگاه‌ها در گام نخست به‌ آنها برای جمع‌آوری نمایشگاه اخطار می‌دهیم در صورتی که نمایشگاه را جمع نکنند، پرونده را به نیروی انتظامی و مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم. ذاکری با بیان اینکه بیشترین نمایشگاه‌های بدون مجوز استان در محل مصلی برگزار می‌شود، گفت: در آخرین پیگیری‌ها براساس مصوبه شورای تامین اجازه برگزاری نمایشگاه غیرمجاز در هیچ نقطه‌یی از شهر داده نمی‌شود. وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها متولی اعطای مجوز و نظارت بر نمایشگاه‌ها هستند تا تولیدکنندگان بومی با عرضه تولیدات خود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان را معرفی کنند، در نمایشگاه‌های مجاز استان موضوع فروش در دستور کار نیست. وی گفت: نمایشگاه‌های تخصصی مثل نمایشگاه مبل، لوازم خانگی، کفش و فرش از جمله نمایشگاه‌هایی هستند که باید در آن ظرفیت‌های استان عرضه شود.

 

عملکرد ضعیف تعاون در جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

11-3سمنان| مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر اینکه بخش تعاون در جذب افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی ضعیف عمل کرده است، گفت: رویکرد دولت ایجاد اشتغال برای افراد ماهر و تحصیلکرده است. به گزارش تسنیم، اصغر نورالله‌زاده دیروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونگران شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار داشت: یکی از محورهای فعالیت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بخش تعاون است ولی با این‌ وجود این بخش به جایگاه مطلوبی در حوزه اقتصاد نرسیده است. در قوانین و مقررات باید اصلاحاتی صورت بگیرد تا بخش تعاون توسعه یابد. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: از سال 83 تا 93 سهم نیروی کارگر بدون مهارت در واحدهای صنعتی افزایش‌ یافته است و دولت باید جهت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی اقدام عملیاتی انجام دهد. وی با اشاره به اینکه 43.5 اشتغال سهم کارگران بدون مهارت در بخش صنعت است، اذعان کرد: این در حالی است که تعداد کارگران بدون مهارت در کشور در سال 83 بالغ ‌بر 41.5درصد بوده است. نورالله‌زاده با تاکید بر اینکه سهم اشتغال در واحدهای صنعتی افزایش‌ یافته است، اضافه کرد: یعنی در سال 83 به ازای هر واحد صنعتی بالغ ‌بر 66 نفر مشغول به کار شدند که این میزان در سال 93 به 91 نفر رسیده است. وی بیان کرد: سهم تکنیسین و مهندسان نیز در اشتغال و اقتصاد کشور 9.5درصد افزایش ‌یافته است ولی این آمار نسبت به افزایش اشتغال افراد بدون مهارت در بخش صنعت بسیار ناچیز است.

 

حضور کنسرسیوم صادراتی خرمای بوشهر در روسیه

11-4بوشهر| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: کنسرسیوم صادراتی خرمای بوشهر با همکاری کنسرسیوم‌های صادراتی خرمای استان‌های خوزستان، کرمان و هرمزگان به عنوان کنسرسیوم صادراتی خرمای ایران در نمایشگاه جهانی غذا (world food) روسیه شرکت می‌کند. به گزارش ایرنا، مهدی صفوی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته نیز کنسرسیوم صادراتی خرمای بوشهر متشکل از سه شرکت عضو با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر به صورت انفرادی در این نمایشگاه حضور داشت که بازخورد مثبت و استقبال گسترده مشتریان روسی از این نمایشگاه مسوولان کشور را به ایجاد پاویون خرمای کشور در این نمایشگاه ترغیب کرد. وی اضافه کرد: این نمایشگاه با 24سال سابقه برگزاری مستمر، موقعیت خود را به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه صنایع غذایی ثبت کرده و تبدیل به مرکزی برای گردهمایی بزرگان صنعت مواد غذایی در سطح جهان شده است. صفوی ادامه داد: این نمایشگاه سال گذشته با فعالیت در 11بخش اصلی و یک‌هزار و 500 غرفه‌دار از 62 کشور جهان 31 هزار بازدیدکننده داشت. وی یادآور شد: نمایشگاه جهانی غذای روسیه از تاریخ 20 تا 23 شهریورماه در این کشور برپا خواهد شد و در قالب آن کنسرسیوم خرمای ایران به معرفی خرمای کشور در این نمایشگاه خواهد پرداخت که امیدواریم این نمایشگاه بتواند به گسترش بازار خرمای ایران در کشور روسیه کمک کند.

 

بهره‌برداری از طرح جامع آبرسانی تهران

11-5تهران| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیشرفت طرح جامع آبرسانی تهران را 45درصد عنوان کرد و افزود: این طرح بین یک تا یک‌سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایرنا، «محمد پرورش» در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران در محل تصفیه‌خانه کن در جمع خبرنگاران افزود: 40 کیلومتر از خطوط با قطرهای بالا باقی مانده، لوله‌ها برای این پروژه خریداری شده و پیمانکار نیز آماده است. وی تاکید کرد: با اجرای طرح جامع آبرسانی تهران، در سال‌هایی که بارندگی کاهش پیدا می‌کند، آبرسانی پایدار در شهر تهران خواهیم داشت. مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: 12هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه برآورد شده است. انجام مطالعه مرحله نخست طرح جامع آبرسانی شهر تهران در سال 1381 از سوی شرکت آب و فاضلاب شهر تهران به مهندسین مشاور لار واگذار شد. محدوده انجام این مطالعات، خطوط آبرسانی و مخازن ذخیره و سرویس شهر تهران بعد از تصفیه‌خانه‌ها تا مخازن مورد نظر بود؛ همچنین افق طرح مطالعات سال 1400 را هدف قرار داده است. پرورش ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت تهران، خدمات آب و فاضلاب نیز باید به تناسب جمعیت افزایش یاید، چون با توجه به کیفیت خدماتی که مردم از ما انتظار دارند اگر یک‌ ساعت در ارائه خدمات خلل ایجاد شود نارضایتی‌هایی ایجاد می‌شود؛ در نتیجه لازم است زیرساخت‌هایی از این دست ایجاد شود و توسعه یابد تا در خدمات‌رسانی خللی ایجاد نشود.

 

 

ارسال نظر