کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۴۷۲

حمله هند به مقر شبه‌نظامیان در پاکستان

هند اعلام کرده شبه‌نظامیانی کشمیری که در داخل خاک پاکستان در منطقه بالاکوت مستقر بوده‌اند را هدف حمله هوایی قرار داده است. به‌گفته مقامات هندی این حمله علیه نیروهای جیش محمد بوده است که مسوولیت حمله انتحاری ۱۵ فوریه در کشمیر تحت کنترل هند را برعهده گرفته است. وزارت خارجه هند گفته در این حمله تعداد زیادی شبه‌نظامی کشته شده اما هیچ غیرنظامی در میان کشته‌شدگان وجود ندارد. پاکستان این حمله را تایید کرده اما گفته‌اند این اقدام هند خساراتی به بار نیاورده است.

دیدار پادشاه عربستان با مرکل در «شرم‌الشیخ»

پادشاه عربستان در مقر برگزاری اجلاس سران عربی اروپایی در شرم الشیخ مصر با صدراعظم آلمان دیدار کرده است. به‌گزارش واس، ملک سلمان بن‌عبدالعزیز در دیدار با آنگلا مرکل درباره تقویت روابط دوجانبه و مسائل مشترک و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است. شرم‌الشیخ یک‌شنبه و دوشنبه میزبان نشست سران عربی و اروپایی بود. در این نشست مسائل استراتژیکی که بر ثبات منطقه و جهان تأثیر می‌گذارد از جمله موضوع مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

ابراز نگرانی ترکیه درباره وضعیت مسلمانان چین

وزیر خارجه ترکیه گزارش‌ها درباره نقض حقوق ترک‌های اویغور و دیگر مسلمانان چین را نگران‌کننده خوانده است. به‌گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو در چهلمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفته: «نگرانی چین درباره تروریسم را درک و بر ضرورت تفکیک میان تروریست‌ها و غیرنظامیان تاکید می‌کنیم. پکن باید موازین حقوق بشر، ازجمله آزادی عقیده و بیان اویغورها را رعایت کند.»

ماکرون به عراق می‌رود

رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرده تا پایان ۲۰۱۹ و در راستای حمایت کشورش از بازسازی عراق، سفری به این کشور خواهد داشت. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون در دیدارش با برهم صالح، همتای عراقی خود در کاخ الیزه از دعوت شدنش به عراق خبر داده و تا چند ماه دیگر به این کشور سفر خواهد کرد. ماکرون گفته عراق این توانایی را دارد که نقشی محوری در منطقه ایفا کند.

پوتین تولد اردوغان را تبریک گفت

رییس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با اردوغان تولد او را تبریک گفته و درباره آماده‌سازی نشست شورای همکاری عالیرتبه روسیه- ترکیه رایزنی کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین ضمن تبریک تولد ۶۵ سالگی رجب طیب اردوغان‌، برای توسعه روابط دو کشور ابراز تمایل کرده است.

 

 

 

ارسال نظر