کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۲۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۲۱۵

نواز شریف به 7 سال زندان محکوم شد

یک دادگاه مبارزه با فساد اقتصادی در پاکستان محمد نواز شریف نخست‌وزیر اسبق، را به هفت سال زندان محکوم کرد. نواز شریف کلیه اتهامات دادگاه را رد کرده و گفته که این محاکه با اهداف سیاسی برگزار شده است. به‌گزارش رویترز، در حکم دادگاه آمده نخست‌وزیر پیشین پاکستان نتوانسته درباره مشروعیت منابع خود برای خرید یک کارخانه فولادسازی در عربستان توضیحات قانع‌کننده‌ای ارائه دهد. او جولای سال گذشته از سوی یک شعبه دیگر دادگاه مبارزه با فساد اقتصادی به اتهام خرید یک آپارتمان لوکس در لندن با استفاده از اموال دولتی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. با این حال دادگاه تجدید نظر این حکم را نقض و نواز شریف و دخترش را از کلیه اتهامات، مبرا دانست.

درآمد سالیانه 1،5میلیارد دلاری طالبان

طالبان افغانستان با فروش موادمخدر و بهره‌برداری غیرقانونی از معادن افغانستان، جمع‌آوری قبوض برق و حمایت چند کشور خارجی سالانه بیش از 1،5 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. به‌گزارش طلوع، طالبان از محل قاچاق موادمخدر از 100 میلیون تا 400 میلیون دلار؛ از استخراج غیرقانونی معادن50 میلیون دلار و بیش از 500 میلیون دلار از کشورهای خارجی کمک دریافت می‌کند. برخی از تحلیلگران امور نظامی معتقدند که نهادهای اطلاعات و امنیتی و تحقیقات افغانستان تاکنون در یافتن منابع درآمد طالبان ناتوان بودند.

اردوغان گفته داعش را ریشه‌کن می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته رجب طیب اردوغان با قاطعیت به وی اطلاع داده که بقایای داعش در سوریه را ریشه‌کن خواهد کرد. به گزارش یورونیوز، کاخ سفید پیش‌تر هرگونه مذاکره با ترکیه در جریان خروج سربازان آمریکایی از سوریه را تکذیب کرده بود. با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، بسیاری از بازیگران اروپایی و حتی هم‌حزبی‌های ترامپ در کنگره نگران آینده کردهای سوریه هستند. این احتمال وجود دارد که ترکیه با دست بازتر این جریان نزدیک به پ‌ک‌ک را در سوریه سرکوب کند.

اخباری از استعفای ۴ وزیر کویتی

منابع خبری آگاه از استعفای چهار وزیر در دولت کویت خبر دادند. خبرگزاری آلمان گزارش داده که دولت کویت استعفای چهار وزیر را پذیرفته است. این چهار وزیر عبارتند از: هندالصبیح وزیر کار و امور اجتماعی، بخیت الرشیدی وزیر نفت، عادل الخرافی وزیر امور پارلمان، و حسام الرومی وزیر کار. دولت کویت با چالش‌های اقتصادی و اعتراض‌های داخلی روبه‌روست.  پیش از این رسانه‌های کویتی از استعفای وزیر نفت خبر داده بودند.

 

ارسال نظر