روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۵۵

   حل مسائل روستاها راهبرد جدی دولت است؛پاد|

 معاون اول رییس‌جمهوری گفت: حل مسائل روستاها و توجه به آنها به عنوان راهبرد جدی دولت یازدهم و دوازدهم است. اسحاق جهانگیری دیروز در آیین تکریم سیدابوالفضل رضوی و معارفه محمد امید به عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، افزود: یکی از اصلی‌ترین موضوعات کشور در مقطع فعلی مسائل توسعه روستایی است. او با بیان اینکه روستاها نیازمند توسعه هماهنگ، پایدار و متوازن هستند، ادامه داد: روستاها همچنین نیازمند توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستند.

 معاون مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهور منصوب شد؛  مهر|

طی حکمی از سوی رییس دفتر رییس‌جمهوری محسن مرتضایی‌فر» به عنوان معاون مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهور منصوب شد. متن حکم محمود واعظی به شرح زیر است: « نظر به تعهد، تجربه و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «معاون مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهور» منصوب می‌شوید. برنامه‌ریزی، تمهید مقدمات، هماهنگی، نظارت و مدیریت شایسته امور مربوط به مراسم و تشریفات میهمانان خارجی، سفرهای داخلی و خارجی و برنامه‌های رسمی رییس‌جمهور، معاون اول، معاونین و مشاورین رییس‌جمهور، با همکاری سایر واحدها و رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اهم وظایف مورد انتظار است.»

   امکان ورود بخش خصوصی برای حمایت از ورزش بانوان فراهم شود؛ برنا|

معاون رییس‌جمهور گفت: امکان ورود بخش خصوصی برای حمایت از ورزش بانوان فراهم شود. معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان ملارد با بیان اینکه کم تحرکی در بانوان عامل اصلی بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی است گفت: موضوع ایجاد شادی‌های جهت‌دار با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی یکی از سیاست‌های مورد توجه دولت است که با هدف اعتلا و افزایش سطح شناخت مردم نسبت به فرصت‌ها و شرایط فرهنگی از طریق باورهای دینی و مهارت‌های زندگی باید صورت گیرد.

    ابتکارات جدید و  سازوکار مالی اروپا  ؛ تعادل|

 معاون سیاسی وزیر امور خارجه از طراحی ابتکارات جدیدی در خصوص سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا (اس پی وی) خبرداد و گفت: مذاکرات کارشناسی با اروپایی‌ها در این زمینه ادامه دارد. سید عباس عراقچی روز چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره کنندگان هسته‌ای انگلیس و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم. اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است.»

   رویای تندروهای امریکا برای نابودی ملت ایران تعبیر نخواهد شد؛  ایرنا|

وزیرامور خارجه در حساب توئیتری خود به اهانت‌های مقامات امریکا نسبت به ایران و ایرانیان پاسخ داد و نوشت: رویای تندروهای امریکایی برای نابود کردن ملت ایران هیچگاه تعبیر نخواهد شد. «محمدجواد ظریف»  روز چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: « آقای ترامپ! یک ملت همان مردم آن هستند. نامیدن مکرر ایران به عنوان ملت تروریست افشاگر خصومت با تمامی مردم است و دلیل واقعی هدف گرفتن این مردم توسط تحریم‌های غیرقانونی شما را برملا می‌کند. ولی رویای تندروهای امریکایی برای نابودکردن ملت ایران هیچگاه تعبیر نخواهد شد.» دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در مصاحبه خود با خبرنگاران برای دومین بار طی یک سال گذشته، در اظهاراتی توهین‌آمیز از ایرانی‌ها به عنوان یک «ملت تروریست» یاد کرد. ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران در اظهاراتی توهین‌آمیز علیه مردم کشورمان گفت: «اگر شما نگاهی به ایران داشته باشید و اگر به آنچه که آنها انجام می‌دهند نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آنها در حال حاضر یک ملت تروریست هستند.»

    سفر ظریف به ایتالیا؛ تعادل|

سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد که وزیر امور خارجه برای شرکت در کنفرانس سالانه گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای عازم ایتالیا شد. بهرام قاسمی با بیان این خبر اظهار داشت: ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با برخی مقامات ایتالیایی و همتایان خارجی، در چند برنامه اقتصادی و فرهنگی نیز شرکت می‌کند.

     ناظران مجلس در کمیسیون ماده ۱۰‌ احزاب انتخاب شدند؛ تسنیم|

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی دیروز چهارشنبه، 30 آبان‌ماه قوه مقننه، قاسم میرزایی نیکو را با 104 رأی موافق و پروانه مافی را با 92 رأی موافق از مجموع 145 رأی ماخوذه برای عضویت در کمیسیون ماده 10‌ احزاب انتخاب کردند. طبق قانون 2 نفز از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با رای نمایندگان به عنوان عضو ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب می‌شوند.

    سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی منصوب شد؛ باشگاه خبرنگاران|

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در حکمی سید علی قدمگاهی را با حفظ سمت به سرپرستی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی منصوب کرد. گفتنی است؛ احمد محمدی‌فر که تاکنون، مسوولیت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی را بر عهده داشت، در ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ با حکم رحمانی‌فضلی وزیر کشور، به عنوان مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منصوب شده بود و پس از بیش از ۴۵ ماه تصدی موفق این مسوولیت، در اجرای اصلاحیه قانونی منع به کارگیری بازنشستگان، از این سمت کناره‌گیری کرد.

 

 

ارسال نظر