روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۵۴

  جهانگیری به احتمال زیاد از دولت می‌رود؛ تسنیم|

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: من مجموع اخبار و تحلیلم این است که اسحاق جهانگیری قصد رفتن از دولت روحانی را کرده است. الیاس حضرتی در جریان بازدید از تسنیم در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات روز گذشته جهانگیری که گفته بود «تا این لحظه اجازه برکناری منشی خود را هم پیدا نکردم»، گفت: به نظرم آهنگ، آهنگ رفتن آقای جهانگیری است. من مجموع اخبار و تحلیلم این است که ایشان از دولت خواهد رفت. قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نوبخت جایگزین جهانگیری شود یا خیر، گفت: من چنین چیزی نشیندم ولی آقای روحانی احتمالا تصمیم گرفته دولتش را هماهنگ‌تر کند.

  تأکید رییس‌جمهور بر ارایه بهترین تسهیلات به زائران اربعین ؛ مهر|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی همه دستگاه‌های مربوطه را مکلف به ارایه بهترین تسهیلات به زائران اربعین کرده است.حسینعلی امیری با انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، اظهار داشت: اربعین حسینی، یکی از مراسم‌هایی است که تبلور اعتقادی و دینی مسلمانان را به جهانیان نشان می‌دهد و به یکی از اجتماعات بزرگ مسلمانان جهان تبدیل شده است.وی ادامه داد: در سالیان گذشته شاهد بوده‌ایم که علاوه بر مسلمانان، اقلیت‌های دینی هم در راهپیمایی باشکوه اربعین شرکت داشتند.معاون پارلمانی رییس‌جمهور تصریح کرد: توصیه رییس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه این است که بهترین تسهیلات و خدمات را در زمینه‌هایی چون حمل و نقل و اعطای سریع ویزا به زائران اربعین ارایه دهند.

 مرزبانان ربوده‌شده در سلامت کاملند؛ ایسنا|

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اعلام کرد که مرزبانان ربوده‌شده در سلامت کاملند. حیدری با اعلام این خبر افزود: مرزبانان ربوده شده کشورمان سالم‌اند و اکنون در اختیار گروهک‌تروریستی هستند. پیگیری‌ها برای آزادی این عزیزان به صورت مستمر ادامه دارد. او ادامه داد: دولت پاکستان عزم جدی برای همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه دارد.

   ظریف درباره آخرین وضعیت ایران در «اف‌ای‌تی‌اف» گزارش می‌دهد؛ ایسنا|

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیر علنی روز سه‌شنبه مجلس با حضور وزیر خارجه برای بررسی آخرین وضعیت ایران در FATF خبر داد. علیرضا رحیمی اظهار کرد: قرار است آقای ظریف با حضور در جلسه غیر علنی سه‌شنبه مجلس گزارشی از مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها و آخرین وضعیت ایران در FATF را به نمایندگان ارایه کند و احیاناً اگر نمایندگان سوالاتی در این‌ رابطه داشتند در این جلسه مطرح خواهد شد. وی با بیان اینکه حادثه اخیر ربودن نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در جلسات غیرعلنی آینده مجلس بررسی خواهد شد، گفت: در حال حاضر به نوعی ارتباطاتی برای حل این موضوع بین مقامات دو کشور در جریان است، لذا بررسی‌ها هم در کمیسیون امنیت ملی و هم در جلسه غیرعلنی مجلس به تعویق افتاده است.

  دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد؛ سخنگو|

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین تحولات مناسبات ایران و کانادا اظهار داشت: هنوز واقعیت قطع یک جانبه روابط از سوی کانادا را درک نمی‌کنیم و برای ما هنوز این پرسش بی‌پاسخ مانده است.‌ مصوبه مجلس کانادا هم که دولت آن کشور را به عدم پیگیری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط مکلف کرده است را هم بدعتی عجیب می‌دانیم که بی‌سابقه است.

 

ارسال نظر