تظاهرات «جلیقه زردها» در فرانسه قربانی گرفت

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۵۶

گروه جهان| در جریان تظاهرات شهروندان فرانسوی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین که از اولین ساعات بامداد دیروز آغاز شد، یک زن جان خود را از دست داد. به گزارش یورو نیوز، از نخستین ساعات بامداد شنبه نزدیک به ۵۰ هزار معترض در هزار نقطه در فرانسه تجمع و از عبور و مرور خودروها جلوگیری ‌کردند. این افراد که به «جلیقه زردها» معروفند، به‌ویژه در ورودی بزرگراه‌ها، عوارضی‌ها و میادین اصلی حضور دارند. از جمله مهم‌ترین محورهایی که عبور و مرور در آن مختل شده بزرگراه پاریس-بروکسل است.

یکی از معترضان در اثر برخورد با یک خودرو جان خود را از دست داد. به گفته پلیس فرانسه پس از آنکه معترضان جلوی این خودرو را می‌گیرند، راننده دچار «وحشت ناگهانی» می‌شود و به صورت غیرعمدی پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهد و خودرو به جمعیت برخورد می‌کند. این فرد که قصد داشته دختر خردسال خود را به پزشک برساند، دستگیر شده و تحت بازداشت است.

بر اساس مصوبه جدید دولت فرانسه از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش خواهد یافت. ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه ضمن ابراز تاسف از افزایش قیمت بنزین در این کشور، حق اعتراضات مردمی را محفوظ اعلام کرد و گفت که شهروندان فرانسوی از آزادی بیان برخوردار هستند.

 

ارسال نظر