به‌دنبال عامل حملات اسپانیا در اروپا

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۱۳

گروه جهان

پلیس اسپانیا اعلام کرد، موفق به کشف ۱۲۰کپسول گاز در خانه‌یی شده که احتمالا کارگاه ساخت بمب عاملان حملات اخیر در اسپانیا بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه جوزپ لوییس تراپرو، رییس پلیس منطقه‌یی بارسلون گفته عاملان حملات اخیر برای حمله یا حملات بیشتر در بارسلون بمب می‌ساختند.

رییس پلیس منطقه‌یی بارسلون همچنین فاش کرد که اثر آستون پروکسید که ماده منفجره بسیار قوی است در خانه مظنونان در شهر آلکانار در ۲۰۰کیلومتری بارسلون پیدا شده است. به‌ گفته پلیس اسپانیا، یک روز پیش از حملات پنج‌شنبه، کارگاه بمب‌سازی آنها به علت حادثه‌یی منفجر می‌شود؛ بدین‌ترتیب مهاجمان تصمیم می‌گیرند به جای بمب با خودرو عملیات خود را انجام دهند که به حمله بولوار لاس رامبلا بارسلون منتهی شد. در این حمله که با توسل به یک خودرو ون صورت گرفت ۱۳نفر کشته و بیش از ۱۰۰نفر زخمی شدند.

حدود 8 ساعت پس از آن نیز حمله مشابهی در شهر ساحلی کامبریلس رخ داد که یک نفر کشته بر جای گذاشت. پلیس 5 مهاجم که برخی از آنها جلیقه انفجاری قلابی بر تن داشتند را به ضرب گلوله کشت. گروه داعش مسوولیت این حملات را به‌عهده گرفته است. پلیس اسپانیا درحال حاضر در جست‌وجوی یک تبعه مراکشی به نام یونس ابویعقوب ۲۲ساله است که رانندگی خودرو ون در حمله بارسلون را به عهده داشته است. پلیس می‌گوید این فرد ممکن است از اسپانیا خارج شده باشد. جست‌و‌جو برای یافتن وی در سراسر اروپا آغاز شده است.

کارآگاهان اسپانیایی می‌گویند در خانه تیمی مهاجمان که کارگاه بمب‌سازی در آن قرار داشت ۱۲نفر رفت و‌ آمد داشته‌اند که یکی از آنها امام جماعت بوده است. تحقیقات در مورد نقش عبدالباقی السعدی، امام جماعت شهر کوچک ریپول در دامنه کوه‌های پیرنه در جریان است. گفته شده که او بسیاری از جوانان محل را به گرایش‌های افراطی سوق داده است. پلیس همچنین درحال بررسی دی‌ان‌ای افرادی است که در انفجار خانه تیمی کشته‌اند. این احتمال وجود دارد که عبدالباقی السعدی در این انفجار کشته شده باشد.

 

ارسال نظر