اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۲۵

به آب انداختن  بزرگ‌ترین شناور لنج چوبی ایران

بندرعباس|بزرگ‌ترین شناور لنج چوبی ایران عصر سه‌شنبه با حضور استاندار به آب انداخته شد. این شناور از ظرفیت حمل هزار و ۵۰۰ تن کالا برخوردار است و قابلیت دریانوردی در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را دارد. این لنج چوبی با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۵۱ متر طول، ۲۴ متر عرض و هفت متر ارتفاع است و ۲۱ نفر در آن مشغول به کار می‌شوند. فریدون همتی استاندار هرمزگان دیروز در آیین به آب اندازی این شناور، عنوان کرد: لنج سازی در تاریخ و فرهنگ بندرکنگ ریشه دارد و مردمان این دیار از گذشته‌های دور به این صنعت اشتغال داشته‌اند. او ادامه داد: در حال حاضر نیز بالغ بر هزار نفر در زمینه ساخت و تعمیرات انواع شناور و لنج در بندرکنگ مشغول فعالیت هستند.

واریز هدیه رییس‌جمهور  به حساب زلزله‌زدگان

کرمانشاه|استاندار کرمانشاه گفت: هدیه سه میلیارد و صدمیلیون تومانی رییس‌جمهور به حساب زلزله‌زدگان واریز می‌شود. بازوند در آیین یاد بود در‌گذشتگان زلزله آبان ۹۶ گفت: ظرف یک هفته آینده سه میلیارد و صدمیلیون تومان هدیه رییس‌جمهور به حساب سرپرست خانوارها در مناطق زلزله‌زده واریز می‌شود. او گفت: تا آخرین لحظه و ساخت آخرین خانه در کنار زلزله‌زدگان هستیم. استاندار افزود: از شکیبایی، همکاری، متانت و بردباری مردم در مناطق زلزله‌زده که مدیریت بحران را برای ما تسهیل کردند سپاسگزاریم.

کشف ۱۷۰ پرونده جرایم اقتصادی در فارس

شیراز|فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۷۰ پرونده جرایم اقتصادی به ارزشی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان، طی ۷ ماه اول سال جاری توسط پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی اظهار کرد: با اشرافیت اطلاعاتی بالا و تلاش‌های شبانه روزی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان فارس، طی ۷ ماه اول سال جاری، ۱۷۰ فقره پرونده جرایم اقتصادی کشف شد. او ارزش این پرونده‌ها را بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این خصوص ۱۷۷ متهم و مجرم اقتصادی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. جرایم مجرمان دستگیر شده بیشتر در زمینه احتکار، زمین خواری، اختلاس، پولشویی، اخذ تسهیلات غیر مجاز بانکی، اخلال در نظام اقتصادی، رباخواری، تعدی نسبت به اموال دولتی و ارتشاء بوده است.

پرواز مستقیم ساری - نجف ویژه اربعین حسینی برقرار شد

ساری|مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از برقراری پرواز مستقیم ساری - نجف ویژه اربعین حسینی در فرودگاه ساری خبر داد. سعدالله سلطان‌خواه، اظهار داشت: به منظور تسهیل در پرواز زائران مازندرانی اربعین حسینی با همکاری مسوولان استانی و سازمان هواپیمایی کشوری یک سورتی پرواز در مسیر ساری - نجف و بالعکس برقرار شد. مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزود: این پرواز از ساعت 23.58 شامگاه پنجشنبه سوم آبان‌ماه فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری را به مقصد نجف اشرف ترک و یک هفته بعد در همان ساعت از طریق فرودگاه نجف زائران مازندرانی را رهسپار زادگاهشان می‌کند. او با اشاره به اینکه خیل عظیمی از زائران مازندرانی مشتاق استفاده از هواپیما برای حضور در ایام اربعین به کشور عراق هستند تصریح کرد: از امروز روزانه 30 پرواز از مبدا تهران و سایر فرودگاه‌های کشور به نجف اشرف و بغداد و بالعکس جهت آمد و شد در تردد زائران ایجاد شده است.

150 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های ورزشی

شهرکرد|مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های ورزشی استان بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام نیاز دارند که اعتبارات استانی و ملی این اداره کل بسیار ناچیز بوده و جوابگو نیست. حمید کریمی در نشست خبری اظهار کرد: برخی زیرساخت‌های ورزشی در استان ضعیف هستند که به منظور توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در استان تفاهم‌نامه‌هایی‌ با شهرداری و شورای شهرکرد منعقد شده است. وی افزود: قرار است پیست دوچرخه‌سواری در بالای مجموعه تهلیجان شمالی شهرکرد احداث شود و با لاین‌بندی امتداد خیابان کاشانی شهرکرد، امکان ایجاد پیست در آن نقطه وجود دارد، همچنین برای احداث پیست دوچرخه‌سواری بانوان بخشی از ورزشگاه انقلاب شهرکرد در نظر گرفته شده است. کریمی با اشاره به اینکه وضعیت بازار و تورم از معضلات امروز محسوب می‌شود و این عوامل پیمانکاران را با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: خوابگاه ورزشکاران شهرکرد 16 سال بلاتکلیف مانده است، بودجه‌ای برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد ولی بخشی از اعتبار، صرف بدهی زمین شد و امسال اعتباری محدود به این پروژه اختصاص یافته است.

 

ارسال نظر