کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۳۴

وزیر خارجه آلمان سفرش به عربستان را لغو کرد

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد در شرایطی که نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت جمال خاشقجی افزایش یافته است، سفرش به ریاض هیچ معنایی ندارد. به گزارش رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، اعلام کرد تا زمان انتشار بیانیه دولت عربستان درباره سرنوشت روزنامه‌نگار ناپدیدشده سعودی، سفر خود را به این کشور به تاخیر می‌اندازد. این سفر قرار بود در راستای بخشی از تلاش‌ها برای ترمیم روابط بین دو کشور صورت بگیرد.

نامزد انتخابات افغانستان کشته شد

عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس و نامزد انتخابات پارلمانی افغانستان در ولایت هلمند کشته شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های محلی افغانستان اعلام کردند عبدالجبار قهرمان (قهرمان‌زاده) چهارشنبه بر اثر بمب‌گذاری در دفتر ستاد تبلیغات انتخاباتی‌اش کشته شده است. بمب منفجر شده زیر یک کاناپه در دفتر ستاد جاسازی شده بود. بر اثر این بمب‌گذاری ۷ تن نیز زخمی شده‌اند. طالبان با انتشار پیامی در توییتر مسوولیت انفجار در دفتر ستاد انتخاباتی قهرمان را برعهده گرفت.

بارزانی: ۱۶ اکتبر روز سیاهی در تاریخ کردهاست

مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان در پیامی خطاب به ساکنان اقلیم کردستان عراق در سالروز بیرون راندن پیشمرگ‌های کرد از کرکوک، شانزدهم اکتبر را روز سیاه در تاریخ کردها خواند. به گزارش روسیا الیوم، ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ پس از چندین ماه اصرار رهبران عراقی برای خروج نیروهای پیشمرگ از مناطقی که از گروه داعش بازپس گرفته بودند و امتناع پیشمرگ‌ها از خروج از این مناطق، ارتش عراق در عملیاتی نظامی توانست کردها را از این مناطق و شهرهای مهمی چون کرکوک خارج کند. اقیلم کردستان ژوئن ۲۰۱۷ همه‌پرسی برای جدایی از دولت مرکزی بغداد برگزار کرد که در پی آن دولت مرکزی پروازهای خارجی به این اقلیم را ممنوع کرده و اقدامات نظامی گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری کنترل مناطق کردنشین که پس از سال ۲۰۰۳ به کنترل کردها درآمده بود، آغاز کرد.

رییس‌جمهوری پیشین عراق بازنشسته شد

برهم احمد صالح به عنوان رییس‌جمهوری عراق تعیین و حکم بازنشستگی فواد معصوم رییس‌جمهوری پیشین این کشور به همراه نوری مالکی، اسامه نجیفی و ایاد علاوی، سه معاون او صادر شد. چهارم اکتبر جاری در کاخ السلام شهر بغداد مراسم بزرگی برای استقبال از برهم صالح، رییس‌جمهوری جدید عراق، با حضور فواد معصوم برگزار شده بود.

 

ارسال نظر