سارق مسلح بانک: برای پاس کردن چک‌هایم بانک زدم

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۴۲
سارق مسلح بانک: برای پاس کردن چک‌هایم بانک زدم

سارق مسلحی که صبح دیروز در یکی از شعب بانک ملی در محدوده نعمت آباد تهران دست به سرقت زده بود می‌گوید برای اینکه شصت میلیون تومان بدهی‌اش برای خرید خانه را بپردازد دست به سرقت زده است. صبح دیروز فردی که صورت خود را با عینک و ماسک پوشانده بود وارد شعبه بانک ملی در محدوده نعمت آباد شده و با شلیک تیر هوایی اقدام به سرقت مقادیری وجه نقد کردو در حالی که قصد داشت از محل متواری شود، توسط ماموران دستگیر شد.

این فرد به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر منتقل شده و تحقیقات از او در حال انجام است.

منصور حمیدوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در نشست خبری ظهر امروز خود که برای تشریح جزییات دستگیری سارق مسلح بانک ملی شعبه نعمت آباد در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر برگزار شد، جزییات سرقت مسلحانه از این بانک را تشریح کرد.

او گفت: در ساعت 7:45 صبح دیروز مردی در حالی که چهره خود را با عینک و ماسک پوشانده بود وارد بانک شد و اقدام به شلیک تیر هوایی کرد سپس با زدن یک قفل در بانک را از داخل قفل کرده و با تهدید رییس شعبه و کارکنان اقدام به باز کردن در گاوصندوق و خالی کردن وجوه داخل آن به یک ساک آبی رنگ کرد.

این فرد پس از سرقت قصد خروج از شعبه بانک را داشت که با در بسته مواجه شد و هنگام خروج نتوانست قفلی را که خودش بر در بانک زده بود باز کند و به همین دلیل پشت در گیر افتاد. در همین راستا نیز اقدام به شلیک تیر کرده و همین امر سبب سوختگی شلوار یکی از کارمندان بانک شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارق در باز کردن در بانک ناکام ماند اظهار کرد: در عرض حدود سه دقیقه عوامل پلیس در محل حاضر شده و تیم‌های پشتیبانی نیز در محل حضور یافته و اقدام به دستگیری این فرد کردند. حمیدوند با اشاره به انتقال متهم به کلانتری گفت: در بررسی پول‌های همراه متهم مشخص شد که وی حدود ۷۰ میلیون تومان تراول چک را از بانک سرقت کرده است.

متهم دستگیرشده ۵۱ سال داشته و فاقد هر گونه سابقه کیفری است. اقدام او در تیراندازی که با فشنگ‌های جنگی انجام شده منجر به آسیب دیدگی به هیچ یک از کارمندان و شهروندان داخل بانک نشده است.

عامل این سرقت مسلحانه که در کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر حضور داشت در پاسخ به ایسنا اظهار کرد: اسلحه را از سال‌ها قبل خریداری کرده بودم و آن را در خانه نگه می‌داشتم. او درباره هدفش از سرقت اظهار کرد: خانه ساخته بودم و حدود ۶۰ میلیون تومان بدهی داشتم. موعد چک‌هایم رسیده بود و اگر چک‌ها را پاس نمی‌کردم دستگیر می‌شدم به همین دلیل فکر سرقت از بانک به سرم زد و روز قبل از سرقت به این شعبه از بانک آمده بودم و آنجا را بررسی کردم و تصمیم به سرقت گرفتم.

او افزود: پیش از این دست به خلاف نزده بودم اما واقعا شرایط طوری بود که هیچ راه دیگری نداشتم.

 

 

ارسال نظر