تهدید وزیر خارجه بریتانیا در مسیر برگزیت

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۴۸
تهدید وزیر خارجه بریتانیا در مسیر برگزیت

 

 تایمز:

صفحه اول این روزنامه، خبری از تهدید به اخراج بوریس جانسون منتشر کرد. طبق گزارش تایمز، پس از توافق دولت بریتانیا بر سر چگونگی اداره مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا، ترزا می ‌تهدید کرد در صورت کارشکنی بوریس جانسون، وی را کنار خواهد گذاشت. آن‌طور که گفته شده، ترزا می، به همپیمانان خود در دولت گفته است اگر بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا، روند مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا که کابینه روز جمعه با آن موافقت کرد را به چالش بکشد، او را برکنار خواهد کرد. پس از چند ماه مسکوت ماندن مساله مذاکرات برگزیت، توافق روز جمعه می ‌با وزرایش، امید حامیان خروج بریتانیا را برای پایان دودستگی در داخل دولت و انجام مذاکراتی قوی با اتحادیه اروپا، افزایش داده است.

 دالاس مورنینگ نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از جنگ تجاری چین و امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، جنگ تجاری امریکا علیه چین با اقدام متقابل چینی‌ها وارد دور جدیدی شد. به گزارش دالاس مورنینگ نیوز، روز جمعه، دولت امریکا اعمال تعرفه بر واردات ۳۴ میلیارد دلار کالا از چین را به‌طور رسمی آغاز کرد. چینی‌ها نیز به فاصله چند ساعت از طرح خود برای اقدام مشابه و متقابل علیه امریکا رونمایی کردند. آن‌طور که در این گزارش گفته شده، وزارت بازرگانی چین به‌دنبال این اقدامات، اعلام کرد این تعرفه‌ها که از سوی امریکا اعمال شده است ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی است و به نوعی قلدری تجاری محسوب می‌شود که تهدید جدی علیه امنیت صنعت جهانی و زنجیره عرضه هستند. وزارت بازرگانی چین همچنین گفت: چین قول داده بود که نخستین گلوله را شلیک نکند اما برای دفاع از منافع ملی و منافع مردم این کشور راهی جز اقدام متقابل علیه امریکا ندارد.

 نیویورک تایمز:

تلاش‌ها برای نجات نوجوانان تایلندی همچنان ادامه دارد. آن‌طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، امدادگران در حال کار گذاشتن یک لوله انتقال اکسیژن ۵ کیلومتری هستند، اما هنوز مشخص نیست دقیقا در چه زمانی این بچه‌ها از غار خارج شوند. یکی از امدادگرانی که برای نجات

۱۲ نوجوان فوتبالیست تایلندی و مربی آنها تلاش می‌کرد، جانش را از دست داد. داوطلبانی که برای نجات این نوجوانان اعلام آمادگی کرده بودند با مرگ این امدادگر شوکه شدند. آنها به این فکر می‌کنند که اگر یک امدادگر در این مسیر جانش را از دست داده چگونه یک پسربچه ۱۲ ساله می‌تواند زنده از آنجا خارج شود. آن‌طور که گفته شده، از آنجا که تعداد افرادی که وارد غار شده‌اند در حال افزایش است، باید اکسیژن بیشتری به آنجا انتقال پیدا کند. امدادگران بین‌المللی نیز به همراه امدادگران تایلندی به‌دنبال راه جایگزین برای خارج کردن این نوجوانان از غار هستند.

 

ارسال نظر