تیم ملی ایران در کانون توجه

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶

ریحانه جاویدی|

 زنان ایرانی در چشم دنیا

بعد از بازی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی اسپانیا، اظهارنظرها در فضای مجازی در ابعاد مختلفی شکل گرفت. زنان ایرانی از سوژه‌های اصلی این اظهارنظرها بودند، چه زنانی که برای تماشای مسابقه به روسیه رفتند و چه زنانی که از داخل ایران تیم را همراهی می‌کردند. برای نخستین‌بار زنان ایرانی توانستند از داخل ورزشگاه صد هزار نفری آزادی، فوتبال تماشا کنند که این اتفاق از دید جامعه جهانی دور نماند. راموس، کاپیتان تیم ملی اسپانیا از نخستین کسانی بود که در توییتر خود درباره زنان ایرانی نوشت و آنها را برنده اصلی بازی دانست. بعد از آن در صفحه اینستاگرام فیفا، کامنت‌های مختلفی درباره این موضوع به اشتراک گذاشته شد. مردم از سراسر دنیا، این اتفاق را یک گام رو به جلو برای زنانی ایرانی دانستند.  

 موج علاقه‌مندان برای سفر به ایران

از سری کامنت‌های جالبی که در صفحه اینستاگرام فیفا بعد از بازی جام جهانی منتشر شد، افرادی بودند که اظهار تمایل زیادی برای سفر به ایران کردند. این میان کاربرهای فرانسوی، برزیلی، ایتالیایی و روسی از بیشترین علاقه‌مندان برای سفر به ایران بودند. برخی آنها معتقدند رسانه‌های دنیا تاکنون تصویر درستی از ایران را نمایش نداده‌اند و بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا، به دنیا ثابت کرد که ایران یک کشور فقیر نیست بلکه کشوری است با مردم قوی و تیم ملی که برای دفاع از دروازه‌اش با تمام قوا جنگید. فرانسوی‌ها امیدوارند به زودی و بعد از بازی‌های جام جهانی برای سفر به ایران و تماشای جاذبه‌های آن برنامه‌ریزی کنند. دیگو از کاربران ایتالیایی در صفحه اینستاگرام فیفا، نوشته بود: «بعد از تماشای بازی ایران و اسپانیا، جالب شد تا ببینم ایران، که فوتبالیست‌هایش آنقدر قوی بازی می‌کنند، چه شکلی است. بعد از آنکه عکس‌های این کشور را دیدم، برای سفر به سرزمینی که چنین تاریخ و طبیعتی دارد، لحظه شماری می‌کنم.»

 مراکشی‌ها بیشترین کامنت‌گذاران

نکته جالبی که در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، طرفداری و اعلام حمایت کاربران مراکشی از تیم ملی ایران بود. ایران که در نخستین بازی خود در جام جهانی 2018 به مصاف مراکش رفت و تیم ملی این کشور را با گلی که عزیز بوهدوز هافبک این تیم، به دروازه خودی وارد کرد، ‌بازی را با نتیجه یک بر صفر برد، حالا به تیم مورد علاقه مردم مراکش تبدیل شده است. بسیاری از آنها در صفحات فوتبالیست‌های ایرانی و صفحه فیفا، برای تیم ملی ایران در بازی روز دوشنبه مقابل پرتغال، آرزوی موفقیت کرده‌اند. آمینا یکی از کاربران مراکشی در نوشته بود: «تیم ملی ایران بازی بسیار خوبی را از خود نشان داد و به عنوان یک مراکشی از نتیجه این بازی که باخت مراکش بود، ‌ناراحتم اما آنچه برایم جالب بود شنیدن کلمه برادر بود که این روزها از سوی بازکنان تیم ملی ایران زیاد به گوشم خورد، در بازی مقابل اسپانیان نشان دادند که واقعا برادر یکدیگرند.»

 امید به پیروزی مقابل پرتغال

بعد از بازی خوب تیم ملی ایران مقابل اسپانیا، امیدواری نسبت به نتیجه بازی با پرتغال بیشتر شده است. اظهارنظرها درباره این موضوع در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته و هشتگی با عنوان پرتغال را شکست می‌دهیم میان کاربران ایرانی ساخته شد اما از طرف دیگر برخی کاربران ایرانی به صفحه کریستین رونالدو ‌بازیکن تیم ملی پرتغال حمله کردند اما هجوم ایرانی‌ها به صفحه فوق ستاره تیم حریف این‌بار با دفعات قبل تفاوت دارد. این‌بار تقریبا میزان فحاشی‌ها و استفاده از الفاظ رکیک به صفر نزدیک شده و بیشتر جنبه خط و نشان کشیدن برای کریستیانو رونالدو را دارد. کی در اینستاگرام رونالدو با اشاره به بازی 2006 بین این دو تیم و گلزنی فوق ستاره سلسائو نوشته: «کریس فکر نکن این‌بار هم میتونی گل بزنی! ما مراکش و اسپانیا نیستیم و حذفت می‌کنیم!»

 

ارسال نظر